KaffeKladd.

Montero

Well-known member
Kan avslöja att jag har nya bakplaner på G. Men å andra sidan så är det ju dags att jobba på beach-tvåtusenaldrig nu....

Jobba på beachtvåtusenaldrigformen är galet överskattat. Att baka gott är vägen till kärleken. Det vet alla. Men alla vill ju inte ha kärlek. Har jag hört. Att teasa i forum med bakverk är fult. Du är en stygg flicka. Det är nog inte bra. heh. :nowink:
 

Essenzatjejen

Well-known member
Montero: Jo hur var det nu? Vägen till mannens hjärta går genom magen..:)
Enligt beachtvåtusenaldrig programmet så får man frossa en dag i veckan. Så jag får äta allt på en gång helt enkelt :D

Jag är sjukt sugen på mina bakplaner och sätter kanske dom i verket redan idag ;)
Jag har fest ikväll å då kan jag bjuda. Så jag är inte stygg.

Fast ni är ju iof inte bjudna. Så det kanske gör mig stygg..:p

Vi får ha riktigtkaffe.se-partaj någon gång så LOVAR jag och SVÄR på att jag ska baka. (Men då får inte alla medlemmar komma, jag går ju under om jag ska baka till alla medlemmar)

Se nu var jag snäll...
 

Björn

Well-known member
Man blir ju så jävla förbannad på såna dårar. Du ska kunna gå helnäck genom vilken mörk park som helst om du vill utan att bli antastad eller drägglad över.
Anmäl den där dåren!

Visst, och jag skall kunna lägga ifrån mig min plånbok och mobiltelefon på en parkbänk en halvtimme utan att bli bestulen... Hej och hå.
 

Wannabe

Well-known member
Visst, och jag skall kunna lägga ifrån mig min plånbok och mobiltelefon på en parkbänk en halvtimme utan att bli bestulen... Hej och hå.

Ja du Björn. Ditt sätt att se på det hela belyser exakt vad det hela handlar om. Tragiskt.
Hrm..Du är möjligen inte Indier och åkte spårvagn i fredagskväll?
 

Johan U

Well-known member
Visst, och jag skall kunna lägga ifrån mig min plånbok och mobiltelefon på en parkbänk en halvtimme utan att bli bestulen... Hej och hå.

För några år sedan (10?) gjordes ett test då 10 plånböcker med motsvarande 300:- lades ut i olika europeiska huvudstäder. I Stockholm kom 7 st till rätta har jag för mig, men det var inte så illa i Rom heller, runt hälften kom tillbaka.
Rätt bra eller hur? :)

Nu hoppas jag i och för sig att det skulle gå bättre med 10 nakna tjejer, dvs att ingen av dem försvinner ute på stan. :blush:
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
För några år sedan (10?) gjordes ett test då 10 plånböcker med motsvarande 300:- lades ut i olika europeiska huvudstäder. I Stockholm kom 7 st till rätta har jag för mig

Imponerande! Kommer du ihåg om pengarna var kvar också? Att plånboken kommer tillrätta tar jag för givet, även om pengarna är borte (eller har minskat i mängd pga "hittelön")

Undrar om man skulle få samma resultat idag? Ha, kul historieperspektiv, göra plånbokstestet en gång var tionde år, och se åt vilket håll det går (eller om det håller sig någorlunda konstant).
 

Essenzatjejen

Well-known member
uppdate ang Rakesh. jag vet ju att ni undrar ;)

Då Rakesh vet hur jag tar mig hem så spenderade jag resan m västtrafik på ett ytterst obehagligt sätt (kan jämföras med att spänna fast sig med remmar på bussens ena sida). Detta då jag glömde PF på jobbet och att jag inte orkade köra: "I don't wanna talk to you" Whyyy? are you angry with me? What have I done, Oh whyyy Ja ni vet. Eller? Är ju mest pojkar här.

När jag ska av mitt valda fordon känner jag att någon med billig herrparfym står aningens för nära(Min halsduk var min enda förklädnad för dagen). Detta räckte för att jag skulle skutta av fort som fan och powerwalka sista biten hem.

Kalla mig paranoid. Men kan ju även tillägga att han ringde idag igen. Å nej jag svarade inte.
 

Brölar

Well-known member
Kalla mig paranoid. Men kan ju även tillägga att han ringde idag igen. Å nej jag svarade inte.

Öh, nu har jag säkert missat något men... hann Du med att ge honom Ditt nummer innan han försökte pussa Dig eller har han letat upp Ditt nummer på egen hand sas :unsure:

Drygt och lite läbbigt låter det hursomhelst. Hoppas han ger upp snart.
 

Essenzatjejen

Well-known member
Han letade upp mitt nummer på egen hand. Sjukt läbbig.

Drar ju till Sydafrika om 4 dgr. Så han lär ju fatta vinken om jag inte svarar på 2 veckor... förhoppningsvis.
 

Brölar

Well-known member
Sydafrika låter fantastiskt! Brorsan var där nyligen och var himla nöjd.

Vi räknar med kaffe- och kakrapport ur ett Sydafrikanskt perspektiv här på forumet.;)
 

Essenzatjejen

Well-known member
Ska göra mitt bästa!

Men vid vilken temp dör bakterier?
Tänker på vattnet de drar genom...

Måste tyvärr vara extra försiktig med sånt här.
Även Essenzatjejen är dödlig
 

Brölar

Well-known member
De flesta bakterierna tror jag kastar in handduken redan vid ca 75 grader, men jag är ingen expert. Det borde vara säkrare att dricka espresso än vatten ur kranen. Vi svenskar blir ju lätt magsjuka vart vi än kommer så Du får väl packa koltabletterna. :)
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Han letade upp mitt nummer på egen hand. Sjukt läbbig.

Om han inte lämnar dig ifred efter din afrikatripp (vilket han inte lär göra, om det nu inte är en resa på 6 månader eller så) så gäller följande:

Alltså, du bara MÅSTE säga till honom. Jag menar inte på ett otrevligt sätt, bara på ett totalt 100% TYDLIGT sätt, att du inte är intresserad. Du vill att han lämnar dig ifred och du vill inte att han ringer till dig fler gånger. Du vill inte att han pratar med dig på bussen. Du vill inte att han kontaktar dig överhuvudtaget, på något sätt.

Han får bli hur sur han vill, men han ska inte se en gnutta av en chans kvar att "smöra in sig", får då kommer han att försöka med det (smöra in sig alltså, han tror antagligen att han är oemotståndlig)

Om du vill bli av med honom, eller få chansen till det, så måste du göra det. Jag gissar att du kanske redan har sagt det rakt ut utan krussiduller, men har du inte så måste du, OK?

Inga "hoppas fattar vinken" eller halvotydliga sätt, inga "hoppas han tröttnar" eller "om jag inte svarar när jag ser hans nummer"-planer, de fungerar inte.

Om han inte lämnar dig ifred trots att du har förklarat att du inte är ett dugg intresserad och har bett om att få vara ifred så kan du anmäla honom, och försöka skrämma bort honom på det sättet. En anmälan lär knappt tas upp om du inte har varit helt tydlig med att du villl lämnas ifred.
 

Essenzatjejen

Well-known member
Gött m lite tips... :)

Jag brukar ju jämt vara otrevlig direkt om jag inte gillar ngn. Ett stort mysterium som jag fortfarande funderar kring är varför jag inte var det den här ggn. Har bara bevisat ¨det som jag egentligen visste sen innan. Vill man inte vara snäll så ska man inte vara det helt enkelt. Inget gott kommer ur det.

Just nu har jag bara undvikt honom med tanken att han faktiskt kan vara hur crazy som helst. Vem vill reta upp en sådan?
 
Topp