KaffeKladd.

Bjarne

Well-known member
Jag tyckte det var lite MANGA över hårbilden, men jag kanske bara är media-skadad ;)

Lyckas du sminka ögonen lika stora kanske du kan skrämma bort pucko-killarna men de får inte se ut som kattens ögon i Shrek - då får det motsatt effekt. :)
Visa bilaga 1214
 

Bilagor

  • Shrek_Manga_eyes.jpg
    Shrek_Manga_eyes.jpg
    13.5 KB · Visningar: 12

Essenzatjejen

Well-known member
Kunderna har talat!

Fett! Rock'n'Roll! Vem vill ha naturligt??

När jag färgade håret och det blev "Ariel On Drugs" Var jag rädd att jag skulle skrämma iväg stammisarna. Sedan gick Ariel på Rehab och ut kom en Jutta Liknande varelse som theseal uttryckte sig när han skådade den eldröda kaluffsen. Jutta må vara vacker och hennes hårfärg likaså men jag var fortfarande tveksam om kunderna skulle skulle acceptera mitt nya Juttiga jag.

Under gårdagen var reaktionerna från stammisarna av den chockartade sorten.
Idag har jag fått så många komplimanger så det finns inte! Stammisarna har talat och de fullkommligt älskar mitt lockiga eldröda ruffs (yes, lockig som få är jag, men det är det även få som har skådat ;)).

Det röda kommer därför att stanna!:cool:

Vi kan även fastslå, med viss säkerhet, att Kaffe, Krusmynta och Eldrött verkar vara en fantastisk combo...:lol::lol:
 

Montero

Well-known member
Fast ta det lugnt.. jag har de viktigaste sakerna (förutom Gaggian då). Bara den delen av vardagsrummet som står orörd..

Jag blev som nybliven yrkesverksam och lägenhetssökande erbjuden en lägenhet av en "äldre kvinna" (hon var visst 37 år men det var MYCKET på den tiden & jag tyckte hon såg lite gammal ut... faktiskt...) som sade att lägenheten hade vad man behövde. Precis vad man behövde.

En Säng.
Ett Piano.
En Pianostol.

Och så ägarinnan som hade egen nyckel och kunde använda den för sina ömhetsbehov när helst andan föll in.

Jag hyrde inte av henne (hon såg ju så gammal ut!) men jag har funderat på om lägenheten inte verkligen hade vad som behövdes, det viktigaste. :blush:
 

confuzed

Well-known member
Äger inget piano och inte heller en passande stol till det. Säng har jag dock.
Har även mer möbler och inredningsnödvändigheter. Helst fotar jag inte då databordet är uppbyggt av bananlådor.
:cool:

Bananlådedatabord har jag också haft, inte så vackert, inte så bekvämt att sitta vid men de flesta billiga databord som finns är dels fula, dels skrangliga. Nu har jag ett 50-60-talsskrivbord som kostade gratis, snyggt & stabilt om än inte helt anpassat för att ha dator vid(eller precis just nu har jag dataskärmen på ett fönsterbräde och tangetbordet på det skrangligaste bord världen någonstin skådat men det är bara medan jag tillfälligt bor i andra hand).

Håller definitivt med om att det är bättre att bo lite spartanskt i början än att skaffa vilket billigt krafs som helst till möbler, för billigt fult krafs blir lät kvar om det får komma in från början.
 

Montero

Well-known member
Helst fotar jag inte då databordet är uppbyggt av bananlådor.
:cool:

Jag bodde i en BR på 23kvm. Hade min begagnat inhandlade VHS under en tomatlåda som stod på en byrå. Den stod bredvid sängen medan TV stod i andra sidan rummet.
Istället för fjärrkontroll till VHS'en så levde den bredvid sängen. OMG. På Tomatlådan stod lite böcker och en lampa.
Jag tyckte Tomatlådan var så snygg att den blev kvar lääänge. Jo, jo. been there Done that.;)
 

Jutta

Well-known member
Appropå lägenhet, håll tummar och tår för att det går vägen med 4:an på 112 kvadrat som jag har på g vid centralstationen... KÄRE GUD, LÅT OSS FÅ DEN!!!!!!!!!!!!
 

Jutta

Well-known member
Ni får göra kaffe. Och ge mina ömma barista-axlar massage.

BTW - DET VERKAR SOM VI FICK DEN!
 

theseal

Kaffeterroristen
P. A. R. T. WHY????!, beacause I GOT TO!!!






Jag kan fixa PA och DJ:a på in/utflyttningsfesten!
 
Topp