KaffeKladd.

Essenzatjejen

Well-known member
Fredagskvällen verkar inte ha mycket positivt att erbjuda.

Indiern Rakesh som kontaktade mig på vägen hem, på grund utav mina otroligt sexiga ben, försökte (efter 10min sällskap på spårvagnen) pussa mig. Efter en grym duckning och ett hastigt hej då befann jag mig nu i min ensamma lägenhet.

Dörrarna är låsta p g a rädslan för Rakesh och vännerna svarar inte på sina mobiler.

Så som den ensamma hemmafru jag är ska jag nu gå och baka kaffe-kladdkaka eller muffins. Beroende på vad som finns i skåpen. Resultat å Recept läggs upp under kvällen för de intresserade.

Om ni vill veta mer om mitt möte med Rakesh så hänvisar jag till bloggen. Jag är allt för skärrad för att berätta historien igen.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Synd att det ska finnas så äckliga människor. :(

Du skulle ha haft ett dubbelt PF i fickan och återgäldat hans visit på din tinning med ett par välriktade spouts på hans tinning. Jäkla gristyp!:mad:
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Folk som är sådär svedvridna i skallen behöver inte mer än att få se ett par ögon, eller en bit skinn vid vristen.

Helst ska väl alla gå omkring med ett heltäckande lakan för att inte "fresta de stackars männen". Jisses i h-vete.
 

Wannabe

Well-known member
Man blir ju så jävla förbannad på såna dårar. Du ska kunna gå helnäck genom vilken mörk park som helst om du vill utan att bli antastad eller drägglad över.
Anmäl den där dåren!
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Du ska kunna gå helnäck genom vilken mörk park som helst om du vill utan att bli antastad eller drägglad över.

Njaah, jag får nog erkänna skamset att jag förmodligen skulle dräggla om jag såg Miranda helnäck... :D
Men definitivt inte antasta (utan tillstånd), det går en milsvid gräns mellan de två. ;)
 

Essenzatjejen

Well-known member
jo jag tycker också att jag ska kunna gå helnäck... det där med kjolen var mest för att pusha på hur knäpp han va...

Å om jag skulle anmäla honom så skulle jag nog vara tvungen att anmäla en hel drös till.. om man skulle gå efter samma princip dvs.

Jag brukar inte ens vara såhär naiv... men han blev först störd efter ett tag...

Å på tal om mig helnäck.. ni ser ju min bara min avatar.... jag kanske är stor som ett hus...;)

btw.... mina muffins m latteart e på väg.. laddar in bilderna i datorn nu :D
 

confuzed

Well-known member
Såg väldigt gott och snyggt ut, nästan så jag borde göra såna till mitt kafferep med sju sorters kakor nästa helg vad består dem av och hur är glasyren gjord.

//Åsa
 

Essenzatjejen

Well-known member
Receptet:

5dl mjöl
3dl socker
3tsk bakpulver
1tsk vaniljsocker
3tsk kakao

blanda....

Smält 150gr smör häll i knappt 2dl mjölk + dubbel espresso

Blanda i det torra.

Lägg i formar (fyll till 1/3) och grädda i 10min 200grader.
Lår svalna.

Till dekoration har jag använt vitchokladglasyr och mjölkchokladglasyr, chokladsås och kaffebönor.
Glasyren är ett litet experiment (tanken var att det skulle stelna, men låångsamt så att man hann dekorera)
Glasyren gör man genom att vispa 1pkt grädde (ganska hårt) tillsätta maaassa florsocker och smält choklad (gjorde ju två olika med vit reps mjölk choklad).
Glasyren ska vara lika seg som balsam ungefär....

Sen använde jag potatisstickan till "arten".. sen måste de in i kylen en timma eller två så att de stelnar.

Good luck...
 

Essenzatjejen

Well-known member
Jag måste erkänna att jag åt så mkt smet att jag inte har smakat dom än!
Men jag tror också att dom e finfina... vad kan gå fel liksom? :D
 

Essenzatjejen

Well-known member
Nu har jag smakat... :D

Dom var sjuuuuukt goda. Glasyren å kaffet ååååå *droool*

Men jag hade mesat lite med kaffet. Men det kan jag fixa till nästa gång.... :)

Det bästa av allt är att jag har 19 stycken kvar, å ni har inte nån! ;)
 

Montero

Well-known member
Jag är knäckt. Galet impad. Har inte ord. Bra jobbat? Det duger inte. Det var... det värsta typ. "Ha den äran", nej, dumsnut... vad fina de var. Vad sugen jag blev. Får ta mig lite smågodis. :(
 

Essenzatjejen

Well-known member
Jag är knäckt. Galet impad. Har inte ord. Bra jobbat? Det duger inte. Det var... det värsta typ. "Ha den äran", nej, dumsnut... vad fina de var. :(

hihi vad söt du är!

Kan avslöja att jag har nya bakplaner på G. Men å andra sidan så är det ju dags att jobba på beach-tvåtusenaldrig nu....

Behöver folk som kan äta upp grejerna sen....:)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp