Behöver hjälp med naket

rhide

Well-known member
Halloj!

Eftersom det är många på forumet som har Gaggia Classic eller motsvarande maskiner så hoppas jag att den här tråden åtminstone är någorlunda allmän. Jag letar efter ett naket portafilter till Gaggia Classic, men det är tusan så svårt att hitta :(

Hittils är mitt enda alternativ kaffegrossisten:
http://www.kaffegrossisten.se/shop/?artnr=90-14589

men det vore trevligt om man kunde hitta det billigare, exempelvis utomlands.

Passar alla filter till Gaggia alla Gaggias maskiner? Eller kan det hända att en som är avsedd för Gaggia Baby inte passar i Classic?


Det var allt för nu, ha't bra!
 

Edwin

Active member
Nice, är också ute efter ett naket. Rhide, vi skulle inte slå våra påsar ihop och beställa samtidigt, splittar ju frakten :). Kan skicka över pengar på ditt konto i så fall. Om du kan vakta ett ut av dem till jag kommer hem det vill säga. Dröjer ju dock ett tag innan jag får möjlighet att prova grejerna, men maskinen kommer att glöda i sommar det vill jag lova :D
 

roccster

Well-known member
Samma här, och jag bor i närheten... Säg till om det blir nåt (fast jag ska ha till en Gaggia Baby D, vet inte om det är samma).

Yirga: den länken funkade sådär...
 

Rille

Well-known member
Går ju bra att svarva ett naket själv annars, om ni har tillgång till svarv dvs.

Annars kan jag hjälpa er, har svarvat eget naket. Funkar jättebra.
 

kaleii

Well-known member
Går själv i samma tankar. Försökte med espressoxxl men kunde aldrig välja betalningssätt i slutet. Ska man maila eller ringa dem istället?

Är ute efter en naken till min ECM Giotto Classic (E61 alltså) här i Stockholm, så om det finns fler som ska köpa så kan vi gå ihop.
 

Yirgacheffe

Well-known member
Går själv i samma tankar. Försökte med espressoxxl men kunde aldrig välja betalningssätt i slutet. Ska man maila eller ringa dem istället?

På Espressoxxl's sida så har de en kontaktruta. Jag har använt den då jag har beställt & de har därefter mailat mig. detta har alltid funkat snabbare än de ggr jag skickat ett mail direkt till dem.
De skickar med en faktura, så inga förskottsinbetalningar görs och de brukar vilja ha uppgifter om vilken maskin man använder så att allt skall passa. Rekommenderar dem starkt.
 

roccster

Well-known member
Haha, Yirg:
Förlåt min tidigare post, jag missade den stora bilden med naket längst ner till vänster :D

Jag är med på en beställning från EspressoXXL till Gbg, säg bara till.
 

Grindmaster Flash

Well-known member
Beställning till stockholm kan jag hänga på om någon kan motivera mig till att börja köra naket.
Men de har kanske ngt annat behövligt i sortimentet också.
 

kaleii

Well-known member
På Espressoxxl's sida så har de en kontaktruta. Jag har använt den då jag har beställt & de har därefter mailat mig. detta har alltid funkat snabbare än de ggr jag skickat ett mail direkt till dem.
De skickar med en faktura, så inga förskottsinbetalningar görs och de brukar vilja ha uppgifter om vilken maskin man använder så att allt skall passa. Rekommenderar dem starkt.

Stort tack. Skrev ett brev på engelska där jag frågade vad det skulle kosta. Vi får se vad de säger. 300 kr är bra. Frakten blir väl vad som avgör om det blir ett köp eller inte :)
 

roccster

Well-known member
Stort tack. Skrev ett brev på engelska där jag frågade vad det skulle kosta. Vi får se vad de säger. 300 kr är bra. Frakten blir väl vad som avgör om det blir ett köp eller inte :)

Hur gick det med frakten (jag kan ju inte tyska så det blir svårt för mig att ställa frågorna)?

Jag är grymt sugen på en beställning. Vill inte bara ha ett naket, utan även ett extra PF (det nakna såklart). Grymt bra att ha när man gör en snabb flush med blindfiltret i.

EDIT:

Svar från Tyskland:

Hello,
shipping cost: 15,00 €

Sweden can't not order online at time.

When you want order, write us your adress
on this mail.

Payment: Banking transfer or PayPal.

33 + 15 = 48 euro. Låter för meckigt att beställa själv för att spara 100:-
 

rhide

Well-known member
Jag slängde iväg en beställning på 2 stycken nu, och leveransen var 5 dagar (fick paketet idag men kunde inte hämta ut det - det får bli imorgon :)). Jag beställde via faktura, och med internetbanken brukar det inte vara några problem alls att betala (betalade Kaffeezentrale via internet vilket fungerade bra).

Jag kan dock hålla med om att man borde hå ihop flera stycken för att spara på frakten, men omständigare än svensk postorder är det inte!
 

kaleii

Well-known member
Jag fick inget svar från dem, men roccster verkar ha fått alla fakta ändå.

Jag kan vara med och dela på frakten till Stockholm om någon beställer. Ska vi samordna något?
Just nu verkar Majkeloak, Montero och Fabian också vara intresserade.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,353
Senaste medlemmen
Massor
Topp