Joe gör entré

Joe

Member
Det är väl dags kanske...

Efter att i tio års tid försökt göra gott kaffe med mokkabryggare eller vanligt tratt/filter, och ibland lyckats okej, köpte jag till slut min första espressomaskin för drygt ett år sedan. Skannade nätet först och hittade en sida där det stod att Isomac Napolissima var duglig för pengarna. Den stod på gränsen för budgeten då, så en sån blev det. Sidan hette riktigtkaffe...

Kvarnen var då en Krups knivhackare 75, eller varenheter, och ganska raskt insåg man att det där gick ju inte. Frustrationen blev ju bara större när man köper bättre grejor men får sämre resultat. Jag insåg att det måste till en riktig kvarn.

Efter att ha lusläst det här forumet några månader och äntligen fått lös en del pengar beställdes förra veckan en Silvia och en Compak K3. Idag kom grejerna och upplevelsen har ännu inte lagd sig. SOM JAG HAR VÄNTAT PÅ DEN HÄR DAGEN!!! :D

:coffee:

!

Lyckan är faktist löjligt stor just nu.

TACK till alla på detta forum, utan er hade jag inte vetat vad jag vet idag. Nu ska jag lägga mig så jag kan kliva upp tidigare imorgon och fixa en frukost-macchiato. Och förutom att göra kaffe har jag nu också blivit smått beroende av det här forumet. Vi ses...

//Joe
 

Bjarne

Well-known member
Nu ska jag lägga mig så jag kan kliva upp tidigare imorgon och fixa en frukost-macchiato. Och förutom att göra kaffe har jag nu också blivit smått beroende av det här forumet.

Ja, kaffe är beroendeframkallande, oavsett koffein eller i textform ;)

Köp dig en Digital Timer/Kopplingsur (från Clas Ohlson ex.vis) så du har maskinen varm och redo på morgonen samt på kvällen efter arbetet. En ringa investering som ger hög livskvalitet för småslantar! :D

Välkommen oxå! Fröken Silvia kommer inte att göra dig besviken!
 

Joe

Member
Tack ska ni ha!

Jorå, timer ska installeras. Ohållbart utan nästan. Innanför dörren vill man ju inte sätta sig utan en kopp. Och silvian är faktiskt väldigt förtroendeingivande. Rejäl så det förslår.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp