Hur mycket kaffe gör ni av med?

kaffe med slice

Well-known member
I Fredags köpte jag 750g kaffe. Nu, Måndagkväll, har jag kanske 4 dubbla espresso kvar och jag har gjort av med 500g. Jag är ny i gemet, men börjar få lite koll endå och det är inte många koppar som gått till spillo. En espresso har grannen blivit bjuden på, annars är det bara jag o frugan som stått för konsumtionen. Men 500g!! kan väl inte vara normalt för två personer på 3 dagar (iof är två av de dagarna Lördag o Söndag vilket innebär att jag har varit hemma och konsumerar mer än en veckodag) ?? Så enkel fråga:

Vad har ni för medelkonsumtion bönor i gram per vecka i hushållet (och hur många är inräknade i konsumtionen)?

//Matte
 

te02pst

Well-known member
I genomsnitt ca 250 g / vecka.

Två dubbla cappus/dag = ca 30 g/dag


Följdfråga:

Förstår verkligen ens vänner som man bjuder på kaffe att kaffet kostar en del?
 

Johan U

Well-known member
500g räcker 1-2 veckor.
Blir 3-4 enkla på en vanlig vardagar och får i ca 10g i Silvias enkelfilter.
 

rhide

Well-known member
Min förbrukning varierar mycket kraftigt under året, på lov ca 750-1000g per vecka, men när jag är i skolan kanske 200-250g per vecka.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
1,5-2 kilo i månaden gissningsvis? Jag har för stort lager av råkaffe för att märka av småförändringen lätt.

När det sinar i låddan beställer man 10 kilo till eller något sådant. Bekvämt att inte behöva tänka på hållbarheten hela tiden.
 

Calobra

Alnö Kaffehus
Ja, inte mindre än ett halvkilo iallafall.
En köpt 250 gramspåse är garanterat knapp för en helg på två pers.
 

roccster

Well-known member
Så här i början går det massor med kaffe. En del åker ju direkt ner i avloppet. Men jag gissar på ca 1-1,5kg. i månaden.
 

JvD

Well-known member
Mellan tummen och pekfingret cirka 200-500gr per vecka. Allt beroende på HUR man jobbar (hemma eller på jobbet).
 

leidner

Active member
Jag kör ganska precis 250 gram i veckan, om vi inte har gäster på besök. Hemma är vi två kaffedrickare.
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,463
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp