Stockholm Schyssta kaffeställen runt Fridhemsplan?

Xtel

Member
Några tips på bästa kaffeställena runt Fridhemsplan? Har just flyttat till Kungsholmen och vill få lite koll på läget.

Såg att några kommenterat Barista på S:t Göransgatan tidigare som "helt ok", någon som provat kaffet där nyligen?

Var på Bagel Deli för någon vecka sen och tyckte det var toppen kaffe- och fikmässigt men blev så fruktansvärt dåligt bemött av personalen att jag inte vill gå tillbaka dit. :(

Jag skulle dock vilja hitta ett schysst fik i närheten av hemma att glida förbi för en morgonlatte eller varför inte helgbrunch. Ni som är väl inbodda i området, har ni några guldkorn att bjuda på?
 

Bjarne

Well-known member
Sen kan du ta buss 4 bort till Odenplan och knata ned för Norrtullsgatan till Coco Vaja. klart värt resan kan jag säga.

På hemvägen kan du titta in på Lagamati bakom kyrkan och lämna lite fingeravtryck på deras maskiner, såvida du inte hellre besöker Kaffemaskinen bortåt Roslagsgatan ;)
 

rotlas

Well-known member
Bagel Deli ska börja med presskanna och kvarnen skyltade med j&n Tre Indier. När jag var där så var personalen som jag pratade med inte riktigt "utbildade" på saken för de hade inte kört igång än. Hoppas att det blir bra för fridhemsplan saknar bra bryggkaffe.
 

Coffeehead

Well-known member
Ta en stärkande promenad genom Kronobergsparken så kommer du till Caffè Ugo på Scheelegatan samt IL Caffè på Bergsgatan, 2 trevliga caffè ställen som också är värda en liten förflyttning.
 

robbowan

Well-known member
Ta en stärkande promenad genom Kronobergsparken så kommer du till Caffè Ugo på Scheelegatan samt IL Caffè på Bergsgatan, 2 trevliga caffè ställen som också är värda en liten förflyttning.

Bra ställen och för den lite mer italienska känslan kanske Gelateria Italiana som har schysst glass och bra mackor också.
 

Neroamaro

Member
En ny espressofik/paninoteca/delikatessbutik kommer att öppna i september på fridhemsgatan. Återkommer med mer info..
 

Coffeehead

Well-known member
Och jag hörde för en tid sedan att Pino från Sosta ska öppna espressobar i Baristat gamla lokaler på St Göransgatan. Trevligt med fler ställen på holmen.
 
Hej!!

Frapino cafe öppnar inom kort i fridhemsplan inne i västermalms gallerian och ringen i skanstull
hälsar alla gamla och nya kunder välkomna.

Mvh

Lakis
 

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,632
Medlemmar
19,352
Senaste medlemmen
Coffeemaster
Topp