Jag köper allt mitt kaffe på nätet. Sortimentet i Karlstad är helt enkelt för dåligt, för att köpa över disk.
Ja, det händer
Ja, tilssammans med annat
Ja, men bara råbönor
Nej, det blir för dyrt
Nej, jag vill veta rostningsdatum
Nej, annat skäl
Jag köper allt mitt kaffe på nätet. Sortimentet i Karlstad är helt enkelt för dåligt, för att köpa över disk.
Mangan, sliding down the razorblades of life...
Handlar också via nätet,främst för att utbudet i Västerås är ganska begränsat och det kan vara kul att sitta och leta lite på nätet. Handlar främst från coffeenet.se som vi medlemar här på riktigtkaffe .se har medlemserbjudande hos. Jag är mycket nöjd med servicen och utbudet.
När du beställer ligger frakten på 49 kr och det tycker jag är helt ok,vad kostar det inte att ta bilen till stan för att shoppa lite bönor?
ja, råbönor.
Om vi tar diskussionen vidare ett steg. Vad är bra och dåligt med dagens svenska webbshopar?
Det dyra portot, och att man inte kan se rostningsdatum kanske?
Eller ännu bättre, beställa ett kilo som rostas precis till MIG, närhelst jag vill det. Med möjlighet att välja bland olika råkaffen som ska rostas och en vink om hur pass mörkt man vill ha det. Men då ska man vara både rosteri och nätbutik iofs. Och det är då man får livsmedelsverket på sig...
![]()
Dyrt kaffe är ett billigt nöje.
Tycker att det är bra att man kan se produkterna (tänker mest på maskiner och reservdelar) innan man köper och ibland även läsa sig till vilken produkt man behöver. En del shoppar borde satsa mer på beskrivande texter och inte lita på att alla är inbitna kaffenördar.
När man beställer på nätet är det ofta för att försöka komma undan lite billigare, men när det gäller kaffebönor så kan det faktiskt bli dyrare än i den lokala butiken om man inte spränger "fraktfritt-gränsen"
Vad finns det för olika alternativ om man bor i Folkets Demokratiska Republiken Lilla Edet?![]()
Det är egentligen bara en sorts böcker som har ökat lyckan här på jorden: kokböckerna. (Joseph Conrad)
Är det alls ngt billigare att handla bönor över nätet? Jag har faktiskt aldrig gjort det, trots att jag i övrigt shoppar ganska flitig.
Minns att jag gjorde en sökning ngn gång efter De Luxe, men kom fram till att det var typ samma pris som i butik, ofta t.o.m dyrare med frakt.
Följ oss!