Man vill ju inte vara ohövlig.

Essenzatjejen

Well-known member
Nu har jag hängt här ett tag så det kanske är dags att presentera sig.

Miranda var namnet. När jag är snitsig lägger jag till ett O efter. Vilket resulterar i Miranda O.

Jobbar på Essenza, Maskinkajen. Där jag skummar mjölk och pratar inredning simultant. Ingen baristautbildning med stort ÄN på slutet. Det är på gång. När jag är något sånär grym på kaffe så säger jag till. Till dess är ni välkomna ändå. :D

Hittade hit genom att Googla affärens namn. Men det är en annan historia.

I väntan på läkarstudierna så ska jag bli bäst på kaffe, dans, mat och en hel del andra saker. Annars så hänger jag på gymmet och träffar polare.

Nyinflyttad i Kungsladugård/Majorna och ska köpa en Gaggia Classic innan jag åker till IKEA. ;)

Är ni nyfikna så hittar ni mer info på bloggen, som i sin tur finnes i signaturen.

Å just det... Om jag stavar barista med två R så ska ni veta att jag vet hur det stavas. Men mina fingrar håller inte med.
 

Bjarne

Well-known member
Välkommen till forumet! Alltid kul med fler tjejer som balanserar ut killars jidder om leksaker och prylar (Ja, jag anser att kaffemaskinerna är leksaker, inte för att de är mindre seriösa, utan för att vi gillar att leka med dem + plus att de blir bara dyrare ju äldre man är :D ).

Lycka till med läkarstudierna :)
 

Essenzatjejen

Well-known member
Jo jag trivs ju bra här med alla er pojkar :)

Har nästan bara killar i släkten (nördiga sådana) så jag är uppvuxen med datorsnack, terminator, Star Wars, Simpsons och diverse leksaker & prylar.

Så tro inte att jag inte kommer vara med och jiddra :D

thanks...
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Coolt, kul och välkommen! :)

Mmmm, Miranda, eh? Jag gillar namnet, det får pryda en viss person som ska komma i en av mina böcker. Men det är inte förrän i bok 2, så det är X antal år fram misstänker jag. Tålamod är en dygd...

Det här forumet är en virtuell guldgruva till roliga namn! Eh, ah, back ontopic antar jag. :)
 

Montero

Well-known member
Miranda hette en katt i en barnopera på Oscars 1982. Tror hon som gjorde katten är standup-are nu eller så har jag förväxlat dem. Jag var iaf lite kär i den där katten. Jag var troll, sten och näckros.
 

Essenzatjejen

Well-known member
Molarin: Jo jag är lite rädd för ditt hot. Igår kom en snubbe in som jag fick för mig att jag hade sett som Avatar här. Men han beställde presskanna... Skakande ställde jag fram presskannan och bad ett lätt bön att han skulle tycka om det. Det roliga är att han faktiskt kom tillbaka och sa att det var det godaste kaffet han hade druckit.. Å undrade vad det var för kaffe. Å Jag fick snällt avslöja vilket det var. :)

Kaffegalningen: ooo nice :D lycka till med böckerna... Vem kommer denna "Miranda" att bli? Spännande.

Montero: Haha.. söt historia. Jag är döpt efter Miranda i Shakesperes "Stormen" Om hon hängde på en teater så kanske hon också hade teaterintresserade föräldrar och vem vet kanske är också döpt efter Stormen.

treefinger: Tack :D
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Vem kommer denna "Miranda" att bli? Spännande.

Njaah, vill inte avslöja att det finns en "sådan person" i boken än. Det är med andra ord inte vem som helst, utan en speciell person som är livsviktig för "the quest", så att säga. :blush:

Och, nu får du snällt avslöja för oss alla vad det var för kaffe som herrn med det avatarliknande utseendet tyckte om!:)
 

Essenzatjejen

Well-known member
Large: Njaa... Har bara ett efternamn och funderar inte på att bli journalist lik Miranda Vercruz De la Hoya Cardinal i "Married With Childern". Heter däremot Krusmynta i tredjenamn :) (kommer jag ångra det här senare?) likt en annan känd bok/film -karaktär....

Kaffegalningen: Ok jag förstår... Å då kan även du kanske förstå att även mina uppgifter är hemligstämplade. :D
 

GuruX

Well-known member
Hej och välkommen!

Majorna. Det är inte så att du dansar på Dansforum på Järntorget då? Jag går på Performing Arts School där på dagarna.
 

Essenzatjejen

Well-known member
Jo det kanske jag gör :D Performing Art School hade inte vart fel...

Har tyvärr inte dansat på en måndad.. Vart rejält sjuk :S Men jag ska dra igång nästa vecka :D

Hur ser du ut då? Så man vet vad man ska leta efter :)
 

Essenzatjejen

Well-known member
Jag är ledig! Annnars skulle jag ju inte kunna sitta här inne hela dagen!

Träffade du bossen då antar jag... :)

Hon sa att hon hade en del att göra idag...
 

Montero

Well-known member
Dansforum. Känner nog folk som undervisar där och på deras Performing Arts linje. :)
Världen är en trasa. Alldeles för liten. Som det där täcket Erik Edman talar om, det som inte räcker till för att täcka alla delar av fotbollsplanen samtidigt. Eller menade han något annat? Jag är förvirrad. Nu är det dags att sova. Ska drömma om Erik.
 

Conny Hysén

Active member
Dansforum. Känner nog folk som undervisar där och på deras Performing Arts linje. :)
Världen är en trasa. Alldeles för liten. Som det där täcket Erik Edman talar om, det som inte räcker till för att täcka alla delar av fotbollsplanen samtidigt. Eller menade han något annat? Jag är förvirrad. Nu är det dags att sova. Ska drömma om Erik.

Fler Eik Edman......

Jag tror att de här indianerna de hittar ute i regnskogen är jäkligt mycket lyckligare än vad vi är. De vaknar på morgonen och tänker: ”Jag måste fixa mat till ungarna, mig själv och frugan.” Sedan är det inte många fler problem de har. Slå ihjäl någon huggorm, sedan käkar de den och sedan är de rätt nöjda"


”Jag är inte Robert Carlos så då kan man inte kräva så mycket mer.”


”Vi har släppt in fler mål. Det är som att ha ett täcke som är lite för litet. Vad fan, man måste täcka någon del. Fryser man om fötterna får man dra ner det lite"
 

wesaft

Well-known member
Jag har ett givetvis specialsytt täcke som är 2,5m långt och jättevarmt. Värma axlar och fötter samtidigt är ett måste :)
(Aldrig hört Edman prata om detta)

Just ja, välkommen Miranda, kul med en tjej till i forumet som livar upp.
Jag tänker på www.miranda-im.org bästa alternativet till msn/icq, det måste du nästan börja använda.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp