Ny barista i stan!

AA

Skottjägare
Den 19/1 kl. 18.29 så kom en liten påg till världen efter lång väntan.
Han vägde 3510g, var 50cm lång och kom 22 dagar efter utsatt leverans.

Förlossningen blev lite kaotisk då han inte ville ut och då beslutade dom att sätta igång Anna. Hon svarade inte alls på något av dom läkemedel dom gav henne och tillslut så började grabbens hjärtljud gå ner så det blev akut kejsarsnitt.
Att det blev snitt visade sig vara tur då navelsträngen satt runt benen och armarna och lätt hade kunnat fastnat runt halsen vid naturlig förlossning.

Nu har det gått ett par dagar och allt börjar lugna sig.
Pågen, som skall heta David, mår prima och har på mindre än 3 dygn fyllt 20 blöjor med skit! Inget fel på det systemet!
Anna mår efter omständigheterna helt ok men hon får rätt tunga mediciner mot smärtorna.
Farsan, som till 100% är jag*, mår riktigt bra men är sjukt trött. Barnmorskan sa att jag får sova ut när han flyttat hemifrån.

Vi vill alla 3 tacka för era lyckönskningar och gratulationer. :)

Ha de´

/AA

*Han gjorde så att farsan välte ut en kall kopp fulkaffe (man hinner aldrig dricka det varmt!) för att visa att han tycker att farsan bara skall dricka singlar. Konstigt nog så duger vilket skitkaffe som helst när man har sin påg i famnen. ;)
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Välkommen till världen David och välkommen, likaså, AA till småbarnsföräldrarnas underbara värld! :D

Fortsatt lycka till med allt!

//Stefan (som inte har upplevt de där enorma förändringarna alla talade om innan lilltjejen kom)
 

lupoo

Well-known member
Stort GRATTIS till er alla! Nu börjar livet v3.0! ;)
...och som sagt sova kan man göra sen...
 

Ante

Well-known member
Grattis!

hoppas GS/3:an hanterar situationen bra och inte ställer till med en massa bråk.
 

andcar

Well-known member
-Grattis och skönt att det gick bra till slut! Onödigt med att lägga in lite extra moment med akutsnitt sådär. ;)
Se nu till att skippa fulkaffet så inte grabben lägger till sig med några dåligheter! :D
 

Bjarne

Well-known member
GS/3:an kan välan bistå senare med varmvatten för "Instant Välling" ;)

Grattis AA! Återstår att se om David blir lika kräsen som sin far vad gäller kaffe. Pågen som "nickname" kanske behövs så han inte förväxlas med allas vår herr Molarin :)
 

wesaft

Well-known member
Grattis!

Jag är också stolt och lånar tråden lite, blev morbror för andra gången igår :)
En systerdotter denna gången. Nu fick det räcka sa syrran, nu är det tydligen min tur nästan gång, hehe, men det dröjer nog ett tag till :)
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Grattis grattis!:)

Ah, fantastiskt med den svenska sjukvården ändå! Det hade kunnat gått illa om snitterimöjligheterna inte var så pass goda som de är idag. (våra två tjejer har båda kommit ut snittvägen, pga avtagande/icke fungerande värkar, osv)
 

Wannabe

Well-known member
Grattis!
Måste vara en smart kille som vägrade komma ut genom huvudentréen när han satt intrasslad i navelsträngen.
Skönt att allt gick bra till slut. Låter som en seeeg väntan att gå över tiden så länge.
 

Forumstatistik

Trådar
14,664
Inlägg
155,700
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp