Villka anser ni ha störst status/makt/betydelse i "Baristasverige"?

A

Anders76

Guest
Själv har jag ingen aning, men skulle kanske gissa på Mats Johansson?
 
A

Anders76

Guest
När jag såg rubriken förkortad på första sidan blev det hela faktiskt ganska roligt, utan att vara min mening......:)
 

lupoo

Well-known member
Han stavar Matts och har två ställen med två t i. En ledtråd till, i Göteborg.
(Detta blev ju en gåta :) )
 

treefinger

Well-known member
Jag ville faktiskt bara skoja, inget ont menat. Jag var bara inte säker på hur pass seriös denna tråd var, eller om du driver med oss allihopa igen ;)
 

cango

Well-known member
riktigtkaffe.se har störst makt å betydelse...
de flesta kaffe"newbie-sar" kommer att hamna här, men däremot kommer få att känna namnet till specifika baristor etc.
;-) Viva la revolucion!
 

lupoo

Well-known member
Tungt par!
attachment.php

David Molarin och Matts Johansson
 
A

Anders76

Guest
Tungt par!
attachment.php

David Molarin och Matts Johansson

Jo visst ligger det en del vad du säger...(även om jag inte känner till den här David Molarin innan jag gick med på "riktigt kaffe") Han sköter ju debatten...En kaffets svar janne josefsson;)

Den som vinner Barista sm tyckte nån..Nej, nån/några måste ju utse honom/henne...Tycker nog att gardet på svensk mjölk är en stor maktfaktor. De är ju dom sitter på stålarna....

Förresten, juste mössa på honom på bilden bakom herrarna.

Molarin hoppas du förlåter mig:)
 

Massiv

Massivo utan o
Störst betydelse kanske är alla dessa duktiga människor bakom/framför maskinen som serverar oss stabilt kaffe........
 

Wannabe

Well-known member
Eller ur ett marknadsperspektiv - Vi som är kunder och konsumenter. Om inte vi fanns skulle förmodligen inte Mats med två T ha sina ställen med två T och killarna på J&N skulle stå hemma i garaget och leka rosteri.
 

Jemo

Well-known member
så sant. störst makt har kollektivet. synd bara att så få av oss vill ta den tillvara. revolution! eller kanske elitdemokrati? ;)
 

Massiv

Massivo utan o
....min tanke var att oavsett hur grymma rostmästare, inköpare m.m. vi har i landet som lägger ner sina själar och sliter för att rosta,jaga råkaffe och köpa in m.m....Deras jobb o slit vore helt förgäves om inte det fanns kunnig personal vid spakarna som har kunskapen att få fram det bästa av slutprodukten.Om inte dom fanns så vore det nästan att slänga pärlor till svin......
 

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,633
Medlemmar
19,353
Senaste medlemmen
Massor
Topp