Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 25 till 32 av 36

Te

Läste genom tråden och såg inte någon som nämde att man kan ha te i sitt pf.

Ta ditt favo te i botten på pf ( se upp så du inte tar för mycket så det täcker hålen bara) sen på med kaffet , sen är det bara tuta och köra.

rock on

Citat Ursprungligen postat av UngtKaffe Visa inlägg
    Läste genom tråden och såg inte någon som nämde att man kan ha te i sitt pf.

Ta ditt favo te i botten på pf ( se upp så du inte tar för mycket så det täcker hålen bara) sen på med kaffet , sen är det bara tuta och köra.

rock on
    espresste?

Blir det gott?
    (gillar själv inte te, men undrar om de som gillar te gillar den utan att den "drar" å allt te skall göra)

Senior Member djneos avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Finns lite trådar tidigare om te shots..... för de som vill läsa...
    Kaffenörd bortom räddning!

En grej jag funderar på att göra till julen är att låta råkaffe ligga tillsammans med lite kanelstång och kardemummakapslar och rosta det när det är dags för lite juligt kaffe. Undrar hur pass kapabla råbönorna är att plocka upp smaken?

Citat Ursprungligen postat av Fabian Visa inlägg
    En grej jag funderar på att göra till julen är att låta råkaffe ligga tillsammans med lite kanelstång och kardemummakapslar och rosta det när det är dags för lite juligt kaffe. Undrar hur pass kapabla råbönorna är att plocka upp smaken?
    undrar om inte smaken bränns bort i rostningen. Kanske lägga med lite kanel i själva rostningen istället.

Senior Member Bjarnes avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    kanske behövs lite fukt för att överföra smaken från kanelstången till bönorna. Fett är ju inte att tänka på i detta sammanhang, men fett/oljor används ju för att överföra dofter. (Filmen Parfymen är en makaber illustration på nyss nämnda teknik)
    Är man skum bara för att man vill ha mjölk i kaffet?

Vågar nog inte slänga in kanel när jag rostar. Men vad kan jag egentligen förlora på att prova lagra med kanelstång och kardemumma redan nu och rosta sen i vinter? Råkaffe håller väl länge? I värsta fall tar det inte upp någon smak liksom.

Senior Member Bjarnes avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    ...eller så blir du riktigt på kanelen när du väl dricker det
    Är man skum bara för att man vill ha mjölk i kaffet?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •