Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 17 till 24 av 36
    Har lite idéer om mer fruktiga kombos. Det här med kryddor har jag redan testat.

Men hur man ska få fram frukten är en knivigare fråga. Ska man lägga i färsk frukt? Njaa... Marmelad kanske (får bli någon dyr med högt fruktinnehåll.)? Men risken är att det blir klibbigt i maskinen med stärkelsen å så...

Eftersom QC intresset var svalt på forumet kan man ju alltid testa att lägga in en läcker länk lite här och där!

Den här är ju passande i denna tråden till exempel. Barntårar i kaffet? Låter grymt bra!
    http://www.questionablecontent.net/view.php?comic=689

inge muck från min sida nu men har hört att kaffe med kardemumma är bränt kaffe med kardemumma. Funkar tydligen alldeles utmärkt att dölja den otäcka smaken brrrr...

Jag provade igår att krossa ett par kardemummakärnor och stoppa ner i filtret.
    Det gav en stark kardemummasmak. Jag diggade det inte riktigt till espresson men till en capuccino var det alldeles utmärkt faktiskt, en positiv överaskning som kommer göras om. En tydlig smak av kardemumma men inte sliskigt sött som det kan bli med sirap.

Lite rivet limeskal i botten på espressokoppen, suveränt.

Arrakessens och lite socker i en cappuccino.

Går man på Bröderna Ohlsons aka Garlic & Shots så kan man få en kopp vitlökskaffe. Det är en vanlig kopp bryggkaffe med en vitlöksklyfta pressad direkt i koppen. Smakar förjävligt, men det är en spännande variant.
    Leva och veva

Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    Smakar förjävligt, men det är en spännande variant.
    Ha ha, usch, det låter inget vidare! Tror inte vitlök hade funkat i espresso eller cappu heller. Men men... finns bara ett sätt att ta reda på det

Senior Member djneos avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    fy vad äkligt det var det kommer man inte göra om kan jag säga... vitlöken går inte ihop med kaffet direkt blää säger jag bara...
    Kaffenörd bortom räddning!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •