Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 9 till 16 av 36
    Administrator Molarins avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Lönnsirap och flingsalt!

HUh?

Näää är du säker på det?

Salt är underskattat, kan plocka fram en del häftiga smaker i diverse kaffe-experiment... kanske främst i söta, syrliga historer.

Senior Member Bjarnes avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Har testat curry och chili. Gör aldrig om det igen

Snällare kryddor är nog mer vägen att gå, som inte dödar kaffets möjligheter
    Är man skum bara för att man vill ha mjölk i kaffet?

Då jag är en liten sockertopp så lät ju det där med ett par teskedar råsocker direkt i portat jäkligt najs. Är det inte risk att sockret karamelliseras på utblåset (eller vad det nu heter)?

Som jag ser på det är risken att resterna av sockret sugs upp bakvägen genom grupphuvudet och karamelliseras i grupphuvudet när man släpper på trycket och extraktionen avslutas.

sig G. har inte märkt något på sina E61 maskiner, men "time will tell" man är enna rätt sugen kan man väl säga..

Jag är fna sugen på att samanställa lite recept och testköra lite... Inte alla är ju lost på kaffe, vore kul att frälsa och omvända med smaksatt kaffe....
    "Ride hard, shoot straight and speak the truth...."
    Faema E98 Compact A/1, Micro Cimbali, Compak K6

Ha i sockret före kaffe så ska det ju inte ställa till med så mycket.
    Utbildad Barista på Caméra IT

Annars är ju klassikern kardemumma aldrig fel. Se bara till att använda hela kärnor o kossa dem innan du lägger dem i portafiltret. Chaikrydda är inte heller dumt, om man blandar den själv, lite stjärnanis, kardemumma och malen kanel o ett par kryddnejlikor. Krossa o ta lite i filtret o mums. Är väldigt gott till latte.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •