Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 8 av 36

Smaksätta kaffe?

Killen rostar eget kaffe nu... Nu undrar jag kan man smaksätta med tex kaneltsänger o liknande o i så fall när. Bäst är väl o lägga dem i burken efter rostningen?

Välkommen till forumet....

Ta en sväng förbi mahogny grande i Göteborg och beställ en "specialare" av Georg...

Han smäller i massa skumma grejjer i portafiltret och det smakar spännande och gott.
    "Ride hard, shoot straight and speak the truth...."
    Faema E98 Compact A/1, Micro Cimbali, Compak K6

låter spännande....ja för man borde ju kunna använda alla möjliga kryddor o annat gott?

korrekt, bäst hitintills var dock en lime som pressades ner i portafiltret tillsammans med två teskedar råsocker...

lime?? kanske bland det sista jag hade testat men vafan nu blir man ju lite sugen!

Den bränner lite och ger en lite kärv och syrlig smak. Funkar.

Jag är sjukt inspirerad och ska testa en ny kombo på jobbet imon. Men jag behöver veta vad NI har testat att smaksätta med innan?

Måste veta om jag är innovativ och originell eller om jag bara har kommit på något som hundratals har gjort innan mig!

Kombo #1, Resultat: Hittade inte det jag ville ha till mina experiment på Tempo så jag var tvungen att testa med något jag hade i affären.

Kan avslöja att svartpeppar i portafiltret inte är en hit. Trots att jag inte tog särskilt mkt så resulterade experimentet med en hostande Essenzatjej.

Inför nästa försök ska jag ha vatten redo.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •