Intressant om Starbucks

costodia

Well-known member
Hittade via Da Matteos blog denna artikeln: http://www.newsday.com/news/opinion/ny-opnote5535243jan13,0,736979.story

citat: because Starbucks has been lifting strategy from McDonald's - adding drive-through windows and even hot breakfast sandwiches. And Starbucks' most profitable product, the frappuccino,

och

While Starbucks was erasing the straight espresso - perhaps the most quintessential property of the traditional Italian espresso bar experience - from its menu altogether (2005),

Har jag fattat det rätt om jag läser det som att Starbucks inte serverar enkel espresso?

:)
 

Ante

Well-known member
Dom har nog hunnit ångra det beslutet det nämns även i artikeln att Howard Schultz försöker få tillbaka den Italenska känslan och få bort snabbmats-stämpeln.

Sen kan jag tänka mig att dom fick ett gäng arga mail från espresso fans.
 

roccster

Well-known member
Starbucks leverar Espresso, åtminstone gjorde de så i början av November. Fast om man vill få i sig en latte som smakar något kaffe så är rådet att beställa en som är gjord på minst 2 shots espresso. Muggarna på Starbucks är inte som våra små pappersmuggar. En tall (deras version på liten), är som en liten Cola på McDonalds, om inte ändå större.

Fast Starbuck är ändå räddningen för oss kaffeälskare, när/om vi är i USA.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp