Smidig kaffemeny

Nilton

Member
Hittade följande beskrivande bild på ett forum. Gillar den riktigt skarpt och tycker den skulle bli en snygg bild på väggen vid kaffemaskinen.
 

Bilagor

  • olika espresso.jpg
    olika espresso.jpg
    103.9 KB · Visningar: 109

Bjarne

Well-known member
Häftigt! Hur smart som helst ju! Värsta "handikap-hjälpmedlet" för ovana kaffebeställare på ett café :D

Jag sparar den på datorn för framtida behov ;)
 

Nilton

Member
Coffee drinks illustrated

Missade att visa var jag fann dem. Det var på denna blogg:

http://www.lokeshdhakar.com

Han är riktigt säker på att illustrera. Inte visste jag att en baseball kunda ha så många olika skruvar. Känns ju grymt viktigt att veta ;)
 

Bjarne

Well-known member
Ja, ja, jaaaaaaaaa :D

Iddes inte vara överpedagogisk, men visst har du rätt. Problemet låg snarare i att jag inte helt kunde tyda om det var en fråga med lite ironi i, eller helt seriös. Typiskt när man inte ser/hör personen bakom text-frågan
 

rhide

Well-known member
Bah, ytterligare en sådan bild...

Jag hörde rykten om att i världens alla civilicerade länder är en cappuchino en espresso + skummad mjölk. Så vad i hela hundan menas med "Espresso + Steamed Milk + Milk foam"? Och i en Cafe Breve? "Espresso + Milk steamed half and half + Milk foam" vad tusan är det nu då?? Skulle man ha tagit hälften av mjölken, skummat den, och sedan hält på andra hälften efteråt?

Om någon faktiskt använder det där receptet verkar det ju som om man skulle få något som direkt hamnar under kategorin "diskmedelskum".

Jag är inte bitter, bara sugen på riktigt kaffe! :)
 

chutzpah

Well-known member
"Half and half" är en amerikansk mjölkprodukt som liknar svensk kaffegrädde.

Och när jag skrev *expresso* var jag ironisk, ja.

Ha det bra!
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,720
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp