Göteborg Essenza, Eriksberg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

roccster

Well-known member
Jag dansar Ballroom dancing med frugan varje söndag, lägg där till lite extra 1... 2... cha cha chaa mellan shotarna på kvällarna så förstår ni att jag får mitt lystmäte av dans mättat. Annars hade jag gärna ställt upp... ;)
 

Essenzatjejen

Well-known member
wesaft: Bra försök. Det är väl godtagbart för den här gången. Men tro inte att jag är glad.

roccster: Så duktigt av dig :D

Molarin: Den nya ;) e så söt! :D Jag tror jag är lite betuttad i den t o m! :)
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Japp, den nya ;) är mycket mer "winkig". Way to go!

Molarin, Mo-la-rin, Mo-la-rin! [en bunt galna kaffenerds som skriker ut namnet på sin nya gud]
 

wesaft

Well-known member
Ni är för goa, den gamla var ju så mycket bättre, då såg man blinken, men jag lägger ner min röst i denna frågan ;) (<- titta en vanlig smiley)
 

wesaft

Well-known member
Ojdå, mitt fel, jag hade glömt bort att jag kör utan animerade bilder.
Vem orkar med det på nätet nuförtiden?
(http://www.siliconmethod.com/firefox/anidisable/)

Den var rätt gullig faktiskt Molarin!
Om jag får lägga in en önskan hade jag görna haft "blinken" som första bild i den animeringen, men inget som behövs om det är till besvär.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
jag kör utan animerade bilder.
Vem orkar med det på nätet nuförtiden?

Alla som har adblock och inte surfar runt på typ sunkiga myspace-hemsidor. ;)

Det är i nästan bara tok-amatör-hemsidor som har störande mycket animerade bilder (tycker jag i alla fall). Det som är irritationsmoment nr 1 är alla animerade reklambanners, eller det var ett irritationsmoment kanske jag ska säga... :cool:
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Jag följer aldrig någonsin reklambanners. Behöver jag något så använder jag google till att söka efter det, inte google-annonser.

Och har jag sökt med google så ser jag inte ens på de finansierade länkarna till höger eller längst upp i "sökresultaten" (ja, jag sätter sökresultaten inom citationstecken eftersom jag inte anser att reklamlänkar ska blandas ihop med sökresultat).

Så för egen del spelar det ingen roll om jag har adblock eller inte, jag skulle inte följa reklamlänkarna oavsett. Lite av en principsak antar jag. Jag är anti-reklam på TV också, bombar de på om hur bra ett fläckborttagningsmedel är så är det det sista jag köper (bara för att, liksom).

Ett större filmforum där jag är med använder sig av frivilliga donationer, förutom fast reklam då. Hellre fasta relevanta reklamgrejer än google-skit. Som på förstasidan här, jag ska beställa lakrits från Arabusta någon dag...

Donationer var det ja, ett Paypal-konto dit man kan tjonga in en liten slant om man vill är vad filmshooting använder sig av (de flesta donerar väl inte ändå, men möjligheten finns i alla fall ;) Ja, jag har donerat en slant).
 

roccster

Well-known member
Det ligger i min natur att klicka på alla adds som har lättklätt. Om det sen är portafilter eller kvinnor verkar inte spela någon roll. Det blir lite trögsurfat efter ett tag men det tar addaware hand om ;)
 

Essenzatjejen

Well-known member
Idag har vart en fantastisk dag!

Solen sken som bara den och alla kunder har varit hur gulliga som helst!
Så om jag har ngn kund som hänger här inne så kan jagju passa på att säga extra TACK för idag! Behövde verkligen alla mysiga människor idag!

Jag var verkligen jättestressad idag pga olika leverantörsfrågor som behövde lösas, trodde aldrig jag skulle orka. Men alla goingar som kom in under (den stressiga) lunchen gav mig sån otrolig energi! Härligt!
 

Init13

Well-known member
Fantastiskt väder, perfekt kaffe och kanonservice med en trevlig barista som släpar ut extrastolar för att man skall få en skön stund i solen. Det satt gôtt med en latte som avslutades med en grym ristretto. Får bli fler besök.
 

Essenzatjejen

Well-known member
Fantastiskt väder, perfekt kaffe och kanonservice med en trevlig barista som släpar ut extrastolar för att man skall få en skön stund i solen. Det satt gôtt med en latte som avslutades med en grym ristretto. Får bli fler besök.


Perfekta kunder skulle jag vilja påstå :D
Stolar är nemas problemas...
Sen kan jag även tipsa om att sätta sig på kajkanten med kaffet! Det är så många som inte vågar ta med sig koppen dit, men det får man! :coffee: Å det är sjukt mysigt!

Idag är dock kanske inte en dag då man vill sitta på kajkanten, inte ute heller för den delen, jäklans regn!
 

Ernst

Well-known member
Tack för kaffet! En riktigt bra tigrerad enkel avnjöts i vårsolen på kajen. Så borde man göra varje dag. Är det vanligt Arcaffè ni använder? Det smakar nån krydda jag inte kan namnet på (jag är smakanalfabet). :)
 

Essenzatjejen

Well-known member
Tack för kaffet! En riktigt bra tigrerad enkel avnjöts i vårsolen på kajen. Så borde man göra varje dag. Är det vanligt Arcaffè ni använder? Det smakar nån krydda jag inte kan namnet på (jag är smakanalfabet). :)

Vi använder Roma som är en 70/30 Arabica & Robusta.

Kryddan kallas kärlek :)

Man får gärna hälsa när man kommer förbi. Även om vi har det stressigt :coffee:
 

Heffa

Well-known member
Nu vet jag äntligen var Essenza ligger! :)
Jag råkade cykla förbi det i Söndags när jag var ute på en långcykeltur i det underbara vädret.

Nästa gång ska jag stanna till och ta en kaffe också, hade inga pengar på mig så jag fick hoppa över det denna gång.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,466
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp