Göteborg Essenza, Eriksberg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Essenzatjejen

Well-known member
Här sitter man och googlar affärens lilla namn och vad finner man?

Kaffeterroristen.

Han som alltid gör att man börjar darra och glömma bort hur man gör en enkel espresso.

Kom förbi vettja... så ska jag försöka leva upp till kraven!
 

plind

Well-known member
Essenzatjejen!


PICT2236small.jpg


PICT2241small.jpg
:D

Välkommen till forumet:)
 

Essenzatjejen

Well-known member
theseal: Haha... klart det är du som är kaffeterroristen.. (en snäll sådan)

Du var inne med Gustav senast :)?

Trodde du att jag skulle glömma dig? Jag har världens minne och det är inte alltid våra kunder ställer krav, TYVÄRR!
(bryggkaffe är det trååååkigaste jag vet!)

Men kom förbi vettja... jobbar nästan jämt!

Peter: tack för välkomnadet också
:D, kom förbi du med!
 

Essenzatjejen

Well-known member
Arcaffé Roma

Checka in adesso.se om ni vill läsa mer om Roma från arcaffé som vi använder oss av.

Kan förtydliga att vi är en Inredningsaffär med Espressobar. No food med andra ord. Bara kaffe, italienska & andra delikatesser...

Men vi är jäkligt mysiga ska ni veta :D

Som "theseal" informerat i något inlägg om... är jag TYVÄRR inte utbildad barrista ÄN.
(kan dock göra en cappuccino i sömnen)

Men kom gärna och testa :D utmana mig!

I like a challange!
 

Essenzatjejen

Well-known member
Klart! Båten över så hamnar man utanför vår dörr... nästan i alla fall... sväng bara vänster.. du lär se oss.

stängt måndag...
tis-fre 11-18
lör-sön 11-16

Är där för det mesta. Annars är det chefen ni träffar på :)
 

MaZ

Well-known member
Sjukt, i den där lokalen hjälpte jag en kompis att flytta in sin affärsverksamhet precis när det var nybyggt. Såg ut som en krigszon runt om då.
Får åka förbi nån dag och kika på inredning för det är helt soprent hemma nu. :)
 

theseal

Kaffeterroristen
Jodå, helt ok, rätt temp, bra tigrerad crema, bra smak, men den hade mått bra av att stoppats några sek tidigare då den hade blondat ur på slutet och var väl 4cl och kanske aaaaningens lungo.
 

Essenzatjejen

Well-known member
Ok. vi får helt enkelt göra ett nytt försök :)

(btw det e jävligt på kajen just nu. Blåser som bara den. Inte kul. Heeeeelt ensam. Vilket inte är så konstigt då det låter som om fönstren ska ge vika när som helst!)
 

theseal

Kaffeterroristen
sådärja.

Nu har man fått sig en riktigt bra ristretto hos miranda..

Kort och oljig, mumma. En Mezzo slank också ner, men lite för hårt skum, den där lena, goa microfoamskänslan ville inte riktigt infinna sig, men nära var det.
Men Miranda, ni får ju kitta upp med glas till mezzon, man kan ju inte få den i en cappu-kopp, det ser det ju ut som om man dricker cappu och har noll koll på vad som är hot and not hot.... (13cl skall det vara) finns snygga duralexkopior på ikea för 5kr stycket.

Miranda har nu några dagar pratat sig varm om att hon skall få både tamper och barisautbildning så Essenza kan nog bli riktigt bra tids nog.
 

wesaft

Well-known member
Det låter lovande sälen, kvalitén stiger sakta men säkert.
Jag känner att jag sitter på en bra investering här här, har en gratis kopp kaffe att vänta, men om jag väntar lite till så stiger värdet och smaken på den :)
 

Essenzatjejen

Well-known member
Haha ni e söta ni!

Jag jobbar som sagt på det.. men snabbt går det ju inte med mina tre jobb (ursäkter ursäkter..)

Medan ni väntar på att kaffet ska grymma till sig så kan ni ju komma å dansa "Body Jam" (lesmills.com) med mig :D Det kan jag. :)

Kör bl a imorgon kl 17.15 Nordic Club Lindholmen.... Detta är en utmaning.

Do you dare?
 

wesaft

Well-known member
Jag tror själv att jag är rätt bra på att dansa när jag diggar framför spegeln till UnkleJam :)

Nu fick jag flashbacks, hela mitt okordinerade basketlag var på ett aerobicpass ihop för länge sen, jäklar va roliga vi såg ut :D
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp