espressomania.se

jonhar

Well-known member
Beställde en motta-tamper därifrån och jag hade inga problem. Beställde fel först men det var enkelt att ändra. Med andra ord: jag kan rekomendera stället :)
 

hish

Member
Möjligt. Men om det är tillverkaren som inte lyckas leverera det beställda till butiken så kan man ju knappast belasta butiken för förseningen och/eller leveranstiden, eller hur?

Det står inte i deras makt att leverera det beställda snabbare, om de inte får grejerna.

Sjävklart inte! Jag tycker dock det är deras skyldighet att informera kunden om lagerstatusen av varan vid köpet. Inte svårt att lägga in lagerstatus direkt på hemsidan när man handlar.

Gör man inte detta så är det andra alternativet att informera kunden efter köpet att varan inte finns i lager och ange ungerfärlig leveranstid. Detta är dock något Espressomania inte upplyste om. Jag köper ju någon annanstans där varan finns i lager om jag får veta detta, något Espressomania är medvetna om.
 

Walle

Well-known member
Många företag är dåliga på detta. Har själv varit med om detta helt nyligen: Beställde en vara, fick veta att det skulle ta fyra veckor. La handpenning"för en del kunder hämtar aldrig ut det de beställt". Efter fyra veckors väntan ringer jag och undrar var varan är, får då veta att dom inte ens vet om varan är tillverkad än. Blir arg och då säger dom att det ska ta FEM veckor till. Konstigt att folk skiter i att hämta skräpet då, eller? Detta gällde inte kaffeprodukter, dock. (Ursäkta trådkapningen)
Jaja, jag hotade dom och fick tillbaka handpenningen då jag hävdade att detta var ett kontraktsbrott från deras sida och ingen varuretur då jag aldrig haft någon vara hemma.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Jag tycker dock det är deras skyldighet att informera kunden om lagerstatusen av varan vid köpet.

Njaaah, det där tror jag du har fått om bakfoten. Det är inte någons skyldighet att informera om lagerstatus när en kund beställer en vara.

Att det är leveranstid på något man beställer är inget konstigt, det är ju så de flesta beställningar fungerar (man beställer något för att sedan få bvaran vid ett senare tillfälle). Det är ju ingen direkthandel över disk.

Hur svårt eller lätt det är att lägga in lagerstatus och hålla det aktuellt till 100% har ingenting med sakfrågan att göra, nämligen om det är en skyldighet eller inte. Att informera om lagerstatus alltså.

Och det bör vara ganska lätt att se att det inte anges någon lagerstatus vid beställning, eller hur? Vill du inte beställa varan ifråga om den inte finns i lager är det ju bara att ringa och fråga, eller skicka ett email.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
På kul gjorde jag en summering... Hittils är det tio aktiva medlemmar som är nöjda med Espressomania (en del väldigt nöjda), och en person som är väldigt missnöjd.

Vågskålen väger lätt över till fördel här, jag skulle inte tveka en sekund att beställa något från Espressomania.:)
 

hish

Member
Ok, tog i när jag skrev skyldighet. Tycker dock det borde finnas, en service gentemot kunden helt enkelt.

Sen vet jag inte varför du börjar pladdra om att alla är nöjda med Emania. Bara för att alla andra är nöjda så ska jag vara det? Jag pratar utifrån mina egna erfarenheter, jag beställde grejer, fick vänta över en månad utan klara besked. Känns nästan som du jobbar eller har egenintresse i Emania?
 

Walle

Well-known member
Jag håller med dig, Hish.. Alla har rätt till sin egen åsikt, handla var du vill.
Det vore hemskt trist om alla hade Silvia, Rocky och bara drack Mauro deLuxe.
Det är ju blandningen av människor och åsikter som för samhället framåt.
Så banar det ju vägen för många intressanta diskussioner på det här forumet, också..:D
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Tycker dock det borde finnas, en service gentemot kunden helt enkelt.

OK, ja då är det ju en helt annan sak.

Sen vet jag inte varför du börjar pladdra om att alla är nöjda med Emania.

För att ge en balanserad bild av företaget ifråga. Om man ser till statistiken i den här tråden (som ju handlar om E-mania) så är du den enda som hittils har beklagat dig och varnat alla för att handla där.

Det finns många många aktiva medlemmar som har handlat där, och de har bara lovord att ge. Det är ju något man får ta i beräkningen när man bedömer din varning till alla.

Bara för att alla andra är nöjda så ska jag vara det?

Det har jag aldrig sagt, bara att man får ta med alla åsikter i bedömningen innan man totalsågar en butik. Har en butik tiotusen nöjda kunder och en som är skitsur och missnöjd, inte fasen skulle jag då passa mig för att handla där.

Om de däremot hade haft tiotusen missnöjda kunder och en som var överlycklig, ja då hade jag nog inte handlat i butiken ifråga.:lol:

Möjligt att du har hamnat i kläm/mellan två stolar/fått dålig behandling av dem, det säger jag ingenting om. Men har de samtidigt gett bra service till många andra så kan de ju inte vara genomruttna, eller hur?


Jag pratar utifrån mina egna erfarenheter, jag beställde grejer, fick vänta över en månad utan klara besked. Känns nästan som du jobbar eller har egenintresse i Emania?

Ja, du pratar om dina egna erfarenheter. Själv har jag inga erfarenheter från E-mania, så jag försöker vara objektiv i frågan.

Men nu har du ju fått fram dina åsikter om E-mania, dags att gå vidare? Vi ses förhoppningsvis även i andra trådar i forumet, hittils har du bara skrivit i den här tråden och klagat på E-mania (tre inlägg mot E-mania, under 2 månaders medlemskap). Trist om det är det enda du skriver här på forumet.:)

Jobbar gör jag, men inte i/åt/med E-mania. Jag har inget samröre/egenintresse med dem överhuvudtaget. :cool:

Har du egenintresse av att varna folk från att handla där? Håller du i en konkurrerande nätbutik som försöker vinna kunder från E-mania på det här sättet? :huh:
 

mts

Well-known member
ytterligare en beställning från emania, varorna två dagar senare, inget knussel, bra paketerat och billigt.
 

Musicman

Well-known member
Hej,

Köpte min Andreja Premium där, toppennöjd med både leverans och service via mail. Snabba leveranser, snabba svar på frågor. Kanonnöjd!

Musicman
 

embr

Well-known member
En datapunkt till, då: jag beställde en skumningskanna igår, och fick orderbekräftelse kl 11.59 från sajten. Eftersom de säger att de skeppar samma dag om beställning inkommer före 12, hade jag lite hopp om att få den idag. :)

Eftersom jag inte fick någon uppdatering om att den skeppats, mejlade jag deras info-adress och frågade igår eftermiddag kl 14:43. Jag har ännu inte fått något svar på det mejlet, och heller ingen indikation på att de skulle ha skeppat något ... :|

Så just nu är jag inte på den positiva sidan. Synd, de verkar ju bra så jag hoppas de bara har en dålig vecka eller så och att det lossnar.
 

snobbo

Well-known member
Ligger också inne med en beställning där just nu. Händer inte mkt, så antingen är de överösta med jobb eller problem med sjukskrivningar eller vad vet jag.
 

embr

Well-known member
Okej, intressant att höra att fler märkt av att de är sega. Har du försökt nå dem på telefon? Det har inte jag, ännu.
 

mts

Well-known member
fattar inte varför folk är så loja, när det gäller kundservice får man alltid bättre, rakare och snabbare svar via direkt kundkontakt. telefon har alltid högre prio än mail.
 

embr

Well-known member
Det ska jag aldrig förstå. Det börjar ta sig in på min hemliga lista av produkter man kan sno ihop när man är less på att jobba och vill bli miljonär, alltså ett e-handelssystem som garanterar feedback till kunden. Det är slitna ord, men allvarligt ... hur svårt kan det vara?

Jag har ringt, för en dryg halvtimme sedan, och blivit utlovad en koll på lagret om min order har gått iväg eller varför den inte har det. Än så länge inget svar (vilket skulle komma via mejl).

Spännande. :/
 

snobbo

Well-known member
Känner att jag varit lite hård mot espressomania nu. Gick ut och kollade i brevlådan och där låg min nya Bumper Rubber Ball tamper. De skickade den som brev direkt i lådan, smidigt! Har ska det tampas...
 

embr

Well-known member
snobbo: Härligt att höra! Då fick du alltså aldrig något mejl från dem om att leverans hade gått iväg? Och jag hoppas att inte nån klurig postman försöker pressa in en Motta-kanna i vårt brevinkast, den blir nog lite mer ... "svårjobbad" då. Heh.
 

snobbo

Well-known member
Nej inget leveransbesked. Beställde strax före midnatt mot måndag och fick det för någon timme sedan. Misstänker att de bara skickar leveransbesked när det går som paket inte brev?
 

embr

Well-known member
Okej. Och tja, det är väl ett sätt att göra't på.

Om jag hade beställt nåt (och det har jag ju, heh) skulle jag vara intresserad av att varan lämnat lagret och är på väg, oavsett om det kommer som paket eller brev.

Det borde ju liksom vara mer eller mindre samma sak i deras hantering, det måste finnas en punkt när de är klara och lämnar över till en leverantör/speditör/whatever. Mummel.
 

snobbo

Well-known member
Härligt att höra att det är fler än jag som är otålig när man väntar paket :) däremot väntar jag in en leverans från kaffemaskinen och där har jag inte hört ett ord... jag som hoppades få grejorna i veckan :(
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp