espressomania.se

mts

Well-known member
köpte min silvia därifrån, snabb leverans och inga konstigheter. Hade problem med att filterhållaren var för liten, det kom en ny på posten dagen efter (eller två, snabbt gick det iaf). Trevliga och lättsamma att ha med och göra, snabb respons både på mail och tfn.
 

barenfeld

Member
Köpte Ranciliopaketet där. Det blev lite strul först då jag beställde den mot faktura. När det hade gått en vecka (lite nyår i mellan) mailade jag för att kolla om den hade skickats. Det hade den inte, för de hade inte möjlighet att leverera den mot faktura. Fick rådet att göra en ny beställning med förskottsbetalning. När det var fixat så hade jag paketet dagen efter...

Omdöme? Ja vad ska man säga. De svara snabbt på mail och levererade snabbt, när de väl hade pengarna. Vet inte vad som strulade där med att jag inte fick något meddelande om att jag inte kunde beställa mot faktura.
 

roccster

Well-known member
Köpte Rancilio Rocky där, det tog en dag för den att komma hem. Grymt snabba svar på alla mina frågor innan jag gjorde köpet. Alltid najs att köpa on-line när frakten ingår.
 

Jorre83

Member
Köpte Ranciliopaketet där. Det blev lite strul först då jag beställde den mot faktura. När det hade gått en vecka (lite nyår i mellan) mailade jag för att kolla om den hade skickats. Det hade den inte, för de hade inte möjlighet att leverera den mot faktura. Fick rådet att göra en ny beställning med förskottsbetalning. När det var fixat så hade jag paketet dagen efter...

Omdöme? Ja vad ska man säga. De svara snabbt på mail och levererade snabbt, när de väl hade pengarna. Vet inte vad som strulade där med att jag inte fick något meddelande om att jag inte kunde beställa mot faktura.

Har precis upplevt samma sak. Men de svarar som sagt snabbt på mail och levererar snabbt när det väl beger sig. Jag skulle nog gärna få lite mer information skickat till mig med beställningens status dock.

Nu ska jag snart iväg till Posten och hämta min maskin. Jippie!:D

Edit: Mycket väl förpackat, ingen risk för fraktskador...
 

Kaffeskallen

Active member
Jag beställde först min Silvia där. På deras hemsida fanns åtminstonde då inge uppgift om lagerstatus. Det gick en hel del dagar och när jag ringde upp var maskinen givetvis slut på lager. Jag hävde beställningen och beställde av Kaffegrossisten istället. Det var inga problem att häva köpet.
 

hish

Member
Jag beställde en Rancillio lucy plus lite tillbehör första veckan i januari i år. Tog en vecka och inget hände, skickade ett mail till supporten och frågade hur statusen var på beställningen. Fick svar efter ca en dag att maskinen va slut på lager men att dom väntade på leverans från Rancillio "inom kort". Skrev tillbaka och uttryckte mitt missnöjde med att dom inte meddelar mig detta vid beställningen.

Efter ytterligare en vecka ringde jag supporten och fråga varför min maskin inte hade levererats. Svaret jag fick va detsamma, vi inväntar leverans. I måndags skrev jag ett mail igen och sa att om jag inte fick maskinen senast onsdag ville jag upphäva köpet. Nu fick jag som svar att dom kunde byta ut Lucyn mot en Rancillio + Rocky, det hade dom hemma nämligen. Dessutom skulle jag som kompensation få ett kilo kaffe och ett blindfilter. Ok, jag tacka ja till detta.

Inget händer tills igår då jag ringer igen och fråga va dom sysslar med. Får till svar att dom inväntar leverans av Rancillion! Idag ringer supporten och berättar att dom fått in maskinen och skickar den bums. Förhoppningsvis får jag den på måndag allstå..

Sammanfattningsvis kan jag ju bara råda alla att absolut inte köpa grejer från Expressomania, att inte ha lagerstatus på produkterna är inte acceptabelt. Att vänta över en månad på leverans är ju skandal.
 

roccster

Well-known member
Ajdå, aldrig roligt med misslyckade nätköp.

Mitt köp från espressomania gick hur smort som helst. Jag frågade i ett mail om lagerstatus och sen kom min kvarn dagen efter betalning.
 

AA

Skottjägare
Vill berömma Espressomania :)
Beställde en Mottakanna och hade den 2 dagar senare. Det är snabbt jobbat! Billigt var den också!

/AA

Ps. Fasiken vad liten en 35cls kanna är :)
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Att vänta över en månad på leverans är ju skandal.

Möjligt. Men om det är tillverkaren som inte lyckas leverera det beställda till butiken så kan man ju knappast belasta butiken för förseningen och/eller leveranstiden, eller hur?

Det står inte i deras makt att leverera det beställda snabbare, om de inte får grejerna.
 

Yli

Active member
Vill berömma Espressomania
Beställde en Mottakanna och hade den 2 dagar senare. Det är snabbt jobbat! Billigt var den också!

/AA

Ps. Fasiken vad liten en 35cls kanna är

Jag köpte också en motta 35cl från espressomania, funderade ett tag på att byta mot en 0,5l men så blev det aldrig. Fungerade ganska bra till min FFx1 , men nu när jag skall byta maskin är jag rädd för att den är förliten....


/// Yli
 

AA

Skottjägare
Jag köpte också en motta 35cl från espressomania, funderade ett tag på att byta mot en 0,5l men så blev det aldrig. Fungerade ganska bra till min FFx1 , men nu när jag skall byta maskin är jag rädd för att den är förliten....


/// Yli

Jag skummade en testkanna igår och det blev helt ok. Jag körde nog med ca 2dl mjölk. Det gäller att inte stå och sova för det går kvickt med en sådan liten mängd mjölk.
Du behöver nog inte vara rädd att den inte skall passa din nya maskin. Jag har rätt bra tryck i min :).

/AA
 

shogun

Well-known member
Både Vetranon och småtillbehör därifrån. Som tidigare nämnts så tog tillverkaren lite tid på sig men rackarns så snabbt det gick efter det. Är riktigt nöjd med Espressomania. De gör sitt bästa och det räcker för mig (både mailar tillbaka inom kort eller ringer om det är extra bråttom med något man har frågor om).
 

shogun

Well-known member
Jag skummade en testkanna igår och det blev helt ok. Jag körde nog med ca 2dl mjölk. Det gäller att inte stå och sova för det går kvickt med en sådan liten mängd mjölk.
Du behöver nog inte vara rädd att den inte skall passa din nya maskin. Jag har rätt bra tryck i min :).

/AA

hmmm...en sådan liten sweetie skulle sitta fint...har en halvliter just nu som fungerar ok
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp