Portabel pods-maskin - handpresso

Molarin

Well-known member
En cykelpump med grupphuvud och spout!
Handpresso är en handhållen, portabel pods-maskin som du laddar med pods och vatten, pumpar upp trycket som med en cykelpump för att sedan släpp på vattnet genom poden.

Vad tror vi om detta?


99 eurosar på:
http://www.handpresso.com/

 
Senast redigerad av en moderator:

HeMo

Well-known member
Coolt! Resultatet ser ju fint ut, dock blir jag lite skeptisk då man inte kan se extraktionen ordentligt. Tycker nog creman ser lite tjockare och finare ut när de zoomar in koppen än vad den gjorde när de sista dropparna rinner ner.
 

lupoo

Well-known member
En vidareutbveckling på Aeropressen ;).

En reflektion: Bägge filmerna spelade lite på "sex" blickar och leenden mm. Säljer man en handpumpad kaffeapparat på just det sättet? Vid närmare eftertanke så kanske det är det enda rätta, finns ju liksom inte något annat sätt.
 

majkeloak

Well-known member
kanske inte så lyckat att brygga på thermos-varmt vatten., lär ju inte vara några 93-96 grader precis...

Som sagt, imponeronerande resultat i koppen...

/Mikael
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Jag skulle knappast bli förvånad om de hade en riktig espressomaskin som de använde när de extraherade espresson vi ser i närbild. Jag menar... tagning 1: pumpapumpa, hälla termos... shit den blev inte perfekt. tagning 2: pumpapumpa, hälla termos... OK, den blev ganska bra. tagning 3: pumpapumpa, hälla termos...

Njaa, jag tror nog att de har fuskat (som man i princip alltid gör när man gör reklamfilm).

Och om produkten ifråga säger jag... jisses, vad de hittar på...:huh:
 

HeMo

Well-known member
Är ganska övertygad om att du har rätt.
Men jag tycker ändå det är en riktigt kul produkt! Vore hur cool som helst att dra upp ur golfbagen efter nian....
 

Nickeh

Well-known member
Varmt vatten fixas lätt genom att slänga en full pet flaska med vatten i elden. Så länge det inte är någon luft i den så funkar det fint.
 

innoguru

Member
Kaere svenske kaffeelskere.
Handpresso'en er udviklet i samarbejde med de stoerste italienske kaffebraendere. Det har kostet hud, sved og euroer at opnaa den rette kaffe- og cremakvalitet. Men vi har aldrig slaekket paa vores kvalitetskrav. Handpresso'en er udviklet til folk som oensker en god espresso, men som ikke vil:
- vente paa at den store maskine skal varme op om morgenen,
- have en stor maskine staaende i koekkenet,
- drikke instant kaffe naar de er paa rejse, paa skiferie, paa hotel, paa camping...
- ...
Med venlig hilsen
Henrik N. (opfinderen)
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Hah, kul att uppfinnaren dyker upp här! Välkommet besök! :D

Av listan med de tre punkterna skulle jag tro att det är den tredje som det är mest tyngspunkt på (resa, camping). Ytterligare en (som jag tror ger mest köpsug) är visa-upp-prylar-begäret, en tokig uppfinning att visa upp för polarna på just camping, en fiskeresa eller liknande.

Men jag har väldigt svårt att se det som en ersättning för en stående espressomaskin i köket (dessutom en podsmaskin, det måste väl vara det man jämför med här?).

Hoppas du kikar in till forumet fler gånger, så det inte bara blir en snabbvisit. :)
Och, sist men inte minst, lycka till med försäljningen av handpresso!
 

innoguru

Member
Mange tak for jeres kommentarer

Naar jeg har gaester paa besoeg saetter jeg en kedel med varmt vand paa bordet sammen med et usvalg af ESE pods (Kenya, Guatamala, Blue Mountain...). Gaesterne synes det er "kult" selv at skulle lave kaffen og vaelge kaffepods.

Naar jeg jeg hurtigt skal have en espresso (for eksempel om morgenen) er Handpresso'en langt hurtigere end traditionnelle maskiner, som foerst skal varmes op.

Alt i alt aendrer Handpresso'en paa hele kaffeceremonien.
 

troca

Member
Handpresso...

Årets onöda, eller??

Specifications:

- Pressure of 16 bar
- Water reservoir of 50ml
- Very compact 22 x 10 x 7 cm
- Light weight 476g
- Colour black
- E.S.E pods

*pumpa-pa, pumpa-paaa*
 
Senast redigerad av en moderator:

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp