Goddag!

bing

Member
Jag har gjort mycket lite väsen av mig på riktigtkaffe, men det här ljuvliga forumet har varit en av de viktigaste komponenterna i min autodidaktiska väg mot den perfekta espresson. Stort tack till er alla för detta. Som ensamföretagande fotograf blir det inte mycket prat vid kaffemaskinen, men desto mer tid kan man lägga på att hitta rätt malningsgrad etc. :D

Avslutningsvis kan jag tipsa om bandet jag spelar bas i, kanske framför allt eftersom vi har en låt som konstaterar att väldigt få ting går upp mot en kopp kaffe:

www.antilulu.com
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Wellcommen! :)

Ahh, som ensamföretagande fotograf så har du alla förutsättningar för att få fram magiska kort på kaffe, extraktioner och annat jox. Bra bilder är alltid kul, kul bilder är bra. :)
 

mrjohan

Well-known member
Välkommen! Fler kaffenördiga Malmö-bor!!
För övrigt ska jag gå på releaseparty den 23 januari, Inkonst, Antilulu. Herr Jingryd som "bjudit in". Herr Svensson jobbar i samma hus.
Spelar du även i cover-bandet?
 

bing

Member
Det finns långt gångna planer på en ordentlig makro-session framför maskinen (som inte förtjänar att figurera i helkroppsporträtt ;), men av någon anledning har det aldrig blivit av...

Precis, det är vi det! Coverbandet och Antilulu. Nu har vi fixat en linedanceförening till releasepartyt också, det ska bli väldigt spännande...

Den 24:e ska vi spela på kanal lokal, den 26 på kafé deluxe i växjö och om jag inte missförstod det helt så är det skivsignering på folk & rock i malmö fredag den 25.
 

bing

Member
Ah! Tack själv!
Då ser jag fram emot ett trevligt återseende nästa onsdag!

Eftersom jag inte ens har en kvarn kan jag nog inte kalla mig kaffenörd, även om min sambo använder det epitetet om mig alltsom oftast; min plan ser ut såhär:

1. Köpa ny kvarn (tips emottages gärna, den ska stå bredvid en napolissima i dagsläget) Den moraliska smärtgränsen ligger väl någonstans runt 3 kkr.
2. Köpa ny maskin (dalla corte mini verkar vara allt jag vill ha - men det är ett senare problem)
2.5 Låta napolissiman jobba hemifrån.
3. Vara nöjd ett tag (förhoppningsvis tills maskinen är avskriven - men så brukar det aldrig bli ;))
 

bing

Member
Det gick helt sagolikt bra, och vi lyckades även leverera på kanal lokal idag.
Snart kommer hela spektaklet upp på ett youtube nära dig ;)
 

mrjohan

Well-known member
Japp! Det var en finfin spelning ni gjorde!! :D
..sen att ni fått dit blås-gänget på 5 (?) man gjorde inte saken sämre!
 

bing

Member
Inspirerad av KG's ord ovan kommer här en mycket kort dokumentär i brist på annat att göra:

Vissa dagar är bara för sura. Man vaknar liksom inte riktigt till liv hur man än försöker, och världen på andra sidan täcket har absolut inget av värde att erbjuda.
Men bara för att man måste bevisa för sig själv att man är vuxen så drar man sig upp, sömndrucken stapplar man mot duschen och krossar tårna i varje tröskel på vägen.
Sen upptäcker man att de ingredienser man behöver för sin frukost är slut, man suckar uppgivet och nästan hör hur blodsockret slår i golvet.

Någonstans när man är mer än halvvägs till jobbet genom ett vidrigt regn inser man att det är för långt att vända tillbaks, så muttrandes går och funderar på varför man frivilligt utsätter sig för den mentala tortyr den sydsvenska vintern är.

Men sen, när man väl kommit inomhus och fått upp temperaturen och tampat dagens första, då börjar allt bli solklart igen. Musiken kommer igång (Idag Donald Fagen - Nightfly) och när man väl sitter i stolen framför datorn med dagens första espresso faller alla bitar på plats igen. Det är så här det ska vara.
 

Bilagor

  • jobbpresso  189.jpg
    jobbpresso 189.jpg
    72.9 KB · Visningar: 19
  • jobbpresso  190.jpg
    jobbpresso 190.jpg
    69 KB · Visningar: 18

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,353
Senaste medlemmen
Massor
Topp