Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 8 av 40
    Administrator Molarins avatar
    Reg.datum
    mar 2006

Fioranzato Bricoletta

I går var jag i Göteborg och hämtade en ny maskin. Fioranzato Bricoletta. En klassiskt kubistiskt designad E-61/HX-maskin med rotorpump. Detta till bättre pris än liknande maskiner med vibra-pump (Cirka 14000 kr).

Jag och theseal åkte och hämtade maskinen hos importören för att sedan (via Hornbach VA-avdelning) dra hem till hans kök där vi pluggade in Fiorenzaton till vatten och el. Även min gamla BFC Junior och sälens ECM Giotto slogs på. Varje kök borde ha minst tre kaffemaskiner, vi kom iallafall överens om att det såg väldigt snyggt ut. Sedan gick automatsäkringen. Oops... Tre hyfsat kralliga entusiast-maskiner drar väl runt 4 kW ihop...

Maskinen är grym! Välbyggd, snygg, genomtänkt, tyst... Om man jämför med min tidigare BFC Junior:

+ rotorpump, tyst och fin (anledningen att jag bytte)
    + större koppvärmningsyta
    + större spillbricka

+/- måste anslutas till avlopp/dunk
    +/- ingen intern vattentank (Jag har länge extern 2-liters safttillbringare bredvid istället)
    +/- kulledat ångrör (Jag gillade BFCn bättre där)

Senior Member
    Reg.datum
    apr 2007
    ser fram emot foton på den maskinen, uppgraderingsångesten bara växer och växer...
    jag har en enorm kvarn till mina små bönor

Grattis till en bra affär, men är det inte smidigare att den står i ditt kök?

Vill också säga att ledat ångrör rockar. -Finns ingen väg tillbaks efter ett tag

Grymt bra köp David! Ska bli himla roligt att hänga med här och se vad du tycker om maskinen.

Administrator Molarins avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Citat Ursprungligen postat av Yirgacheffe Visa inlägg
    Grattis till en bra affär, men är det inte smidigare att den står i ditt kök?

Vill också säga att ledat ångrör rockar. -Finns ingen väg tillbaks efter ett tag

Sälens 10A-säkring klarade ju inte alla maskiner så jag blev tvungen att ta hem Fiorenzaton...

bild då

håll till godo.

Tack för trevligt men kaosigt besök Molarini.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    "Ride hard, shoot straight and speak the truth...."
    Faema E98 Compact A/1, Micro Cimbali, Compak K6

Molarin
    Vad tycker du om den så här långt ?

Den verkar ju helt klart rätt intressant

Verkar inte finnas att köpa i sverige?
    Googlade som snabbast utan resultat.

Med min tur å mindre anlag för det mekaniska så ska jag nog hålla mig inom landets gränser

Edit
    Jag stavade fel...Nu hittade jag ett ställe i sverige som har den..
    http://www.biancaffe.se
    Men de stod inget pris..Var det där du köpte din Molarin ?

Den kommer innom kort att gå att köpa i sverige, från två kända espressoprofiler ifrån Göteborg, borgar för kvalitet och service. Egen serviceverkstad.
    "Ride hard, shoot straight and speak the truth...."
    Faema E98 Compact A/1, Micro Cimbali, Compak K6

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •