Inbjudan till kaffeprovning

Englund

Well-known member
Hej alla kaffevänner!

Eftersom vår butik Kaffecompagniet äntligen blivit klar vill vi fira det med att anordna en provning för 10 personer. Richard från J&N kommer att vara här och tillsammans tänkte vi ägna oss åt lite trevliga saker som:

-Koppning där vi testar lite kul kaffe, bland andra Kenya Gethumbwini, Rwanda Gatsinga, Monsun Malabar, El Salvador Bourbon, Yirgacheffe, Costa Rica Estate Tarrazu
-Demo av de många sätten att använda en Aeropress
-Espressoskola med fokus på vad som gäller på Barista Cup
-Liten provning av espresso, exempelvis FTO, 5 estate, Mauro
-Testa att göra espresso med vår Feama Legend


Tid: Tors 7/2, 18:00-ca 20:30
Plats: Birkagatan 10


Vi tar ut en liten avgift på 200 kr som betalas i förskott, och då ingår 500 gr (nästan) valfritt kaffe. Detta eftersom vi bara har plats för 10 personer och vill undvika att någon anmäler sig och sedan inte dyker upp.

Anmäl dig via mail till: info@kaffecompagniet.se

Väl mött!
Martin

PS. Jag postar ett inlägg längre ned när vi fått in 10 anmälningar. DS.
 

kaleii

Well-known member
Vilket kul initiativ. Synd bara att det är redan kl 16. Kan inte gå 15.30 från jobbet. Men om ni kör mellan 18-20.30 (eller kanske t.o.m. 17-19.30) någon gång i framtiden så är jag helt klart på.

Hoppas att allt går bra och att det blir fler gånger.
 

Englund

Well-known member
Har faktiskt tänkt samma sak själv. Ska se om det inte går att ändra till 18:00 istället. Återkommer!
 

HeMo

Well-known member
Detta låter ju otroligt trevligt!
Tyvärr har inte jag heller möjlighet att komma ifrån till kl 16 den aktuella dagen, men om ni flyttar till 18 skulle jag gärna vilja vara med.
 

linken

lilla Kaffe & Chokladhandeln
Kul med "kaffeträffar"!:D

Koppning, espressoprovning och nörderi i största allmänhet, hade du blandat in choklad hade det varit en 100%-are.;)

Har bara 2 problem:
  1. Det datumet har frun bokat (kan lösa sig med barnvakt)
  2. Tiden, bor man i Dalarna tar det sin tid att åka = omplanering av massa möten, tjöt med chefen. Men det har löst sig tidigare..
Ska jobba lite på det......
 

Torminator

Member
Det där låter ju riktigt trevligt! Sitter tyvärr på ett plan på väg till afrika då... Blir det flera träffar i framtiden?
 

Englund

Well-known member
Hallå alla!

Har nu ändrat tiden till 18:00 i inbjudan ovan, och det finns fortfarande ett par platser kvar.

Torminator: Det blir absolut fler träffar i framtiden om det finns intresse och den här första provningen blir uppskattad.
 

Englund

Well-known member
Har fått en del mail från folk som undrar om kaffeprovningen är fullbokad, så jag tänkte att jag kunde skriva ett snabbt inlägg här: Vi har fått in 9 anmälningar så det finns fortfarande 1 plats kvar!
 

kaleii

Well-known member
Så, vilka ska dit nu på torsdag?

Själv betalade jag in pengarna för några veckor sedan, men har inte hört något ... men jag antar att stålarna kom fram och så.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp