Varför är kaffenördar så tjocka?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anders76

Guest
Har alltid undrat varför kaffenördar är så tjocka... Det är ju 0 points enl viktväktarna i kaffe....Kanske intresserar sig för kaffe för att äka kakor:lol:

Kanske skulle de kaffenördar som känner sg träffade utmana varandra på göteborgsvarvet till våren......

Tjejer som är kaffenördar är faktiskt mer mån om utseendet;)
 

GLC

Well-known member
Vem säger att kaffenördar är tjocka? Vill man ha kaka till kaffet får man väl kompensera det med att röra på sig dessutom, enkel matematik.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Har alltid undrat varför kaffenördar är så tjocka...

Är de? Ingenting som jag har reflekterat över, men allt fler blir överviktiga i sverige överlag, så det är väl inte så konstigt om X antal kaffenördar också är överviktiga? De tillhör populationen som alla andra.

Om de sedan är överviktiga i större omfattning än genomsnittsmänniskan... ställer jag mig lite tveksam till.

Tjejer som är kaffenördar är faktiskt mer mån om utseendet;)

Dööh, och det gäller inte tjejer som inte är kaffenördar då?
Jag skulle vilja påstå att 99,99999% av alla kvinns är mer måna om utseendet än männen. :huh:

En man som står och fjollar sig framför spegeln och har beslutsångest över vilken skjorta han ska ta på sig "Passar den de här byxorna? Åhh, jag har ingenting att ta på mig!", och skyndar sig ut för att hinna pudra näsan, känns "lite sådär" manlig i mina ögon...:lol:
 

roccster

Well-known member
75kg och 184cm lång, har en fettprocent (enligt senaste läkarundersökningen) på 13,6. Kommer inte ihåg BMI, men det är väldigt lågt :D

Jag är nörd i allt jag ger mig in i, men jag blir inte tjock ändå!
 

GLC

Well-known member
Dricka mycket kaffe och träna mycket är min melodi, har fungerat bra i många år nu :)
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Jag var tjock redan innan jag blev kaffenörd...

Nu är jag smalare än då och fortfarande kaffenörd... :D

//Stefan (som fortsätter att gå ned i vikt samt med sitt kaffenörderi)
 

beijnoff

Member
Nu börjar jag faktiskt tvivla på mig själv. Är jag inte en riktig nörd? Kan jag någonsin bli en riktig nörd?

Jag tycker nog att jag rätt så ofta sätter mig in i saker lite bortom medelsvenssons allmänna okunnighet.

Låt sen vara att det kan vara allt från kaffe, espresso, alpinbrädor (snowboard), intelligenta hus, bilar, tyska bilbanor från 70-talet eller hemelektronik.

Men med mina 180cm och knappa 75kg kan jag ju näppeligen kallas tjock.
Är mina nörderier då bara på låtsas :unsure:

Johan
 

roccster

Well-known member
beijnoff,

Tyska bilbanor?!? Du var tvungen att säga ett ord som Tyska bilbanor? Dags att sätta sig in i nåt nytt. Frugan kommer bli superglad!

:D
 
A

Anders76

Guest
ojdå!, det här var lite känsligt, märkte jag....:blush: med tanke med era utlagda BMI.....
 

Brölar

Well-known member
Tjaaa, vet inte det. Här florerar ett stort gäng stolta kaffenördar. Beroende på hur man formulerar sina frågor så får man olika svar. Om Du hade sagt något i stil med "jag har hört att vi kaffenördar är tjockare än genomsnittet" och med följdfrågan "kan det stämma?" eller "vad tror Ni?" så hade förmodligen tongången varit en annan. Du lade fram din fråga mer som en existerande sanning och då får man svar därefter.

Sen tycker inte jag heller att det är särskilt lyckat att skriva nedlåtande kommentarer om någons intelligens.

Hursomhelst...
Själv är jag både lite rund om magen och betraktar mig som kaffenörd, men jag har svårt att tro att storleken på kaggen har något att göra med kaffet. Jag äter inte heller nämnvärt mycket bullar eller kakor. Jag motionerar för lite helt enkelt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp