Stockholm Nytt ställe på Drottninggatan 71!

Musicman

Well-known member
Hej,

Jag var på ett ställe idag som var alldeles lysande! Enligt de trevliga paret som arbetade där har det ännu inget namn så vi får väl se vad det kommer heta. Jag beställde först en dubbel espresso (gjordes av den trevliga tjejen) som smakade toppen - bra crema och lång fin eftersmak. Bönan var "Moak" och jag köpte ett kilo för 195 kronor. Sedan provade jag en cappu som gjordes av killen (lika trevlig han) och den var lysande - toppenskum och ett fint eklöv som pricken över i:t. Det Jag kan varmt rekommendera detta ställe som även säljer luncher i form av sallader, mackor med mera.

Cheers,

Musicman
 

J

Active member
Har hört något om att det hänger ihop med Mojo som ligger runt hörnet på Adolf Fredriks Kyrkogata! Vet inte om det stämmer...
//J
 

Bjarne

Well-known member
Hmm...trodde det stället låg ännu mer "upper", men det kanske det inte gjorde?

Missade att testa i morse. Ska försöka igen på måndag - nu ere hälg! :D
 

HeMo

Well-known member
Hmm...trodde det stället låg ännu mer "upper", men det kanske det inte gjorde?

Jo, Upper låg betydligt mer upper, nästan så mycket upper man kan komma på Drottninggatan och heter väl fortfarande Upper Queen Street om jag inte misstar mig, även om ägarna är nya.
 

Wasse

Well-known member
Spännande, nytt ställe på Drottninggatan alltså. Jag har mest hängt på Upper Q. tidigare när det gäller dessa kvarter, men det låter ju bra med något mer schysst ställe. :D
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Jag gick förbi och tog en enkel häromdan. 10kr är alltid en bra start, men jag tyckte att Moaken inte smakade som den brukar. Den saknaden den karaktäristiska fylliga jordigheten och hade istället hög syrlighet. Helt okej ställe och man inte som jag är ganska trött det "italienska" koncept som har tagit över stan. Var finns nyskapandet och kreativiteten?
 

Molarin

Well-known member
Precis ätit klart en varm macka här nu. Riktigt bra! Trevlig tjej bakom disken. Ska prova kaffet...
 
Topp