Köpes: Espressomaskin

Jocke

Active member
Har nu spenderat 2 månader på att läsa så mycket jag kan om hårdvaran, börjar äntligen känna mig redo att handla!

Tänkte att jag skulle börja med att höra mig för här på Riktigtkaffe om någon lider av uppgraderingsfeber och därmed har en maskin till salu.

Helst skulle jag vilja äga en HX då jag oftast dricker latte, men ekonomin är begränsad så vet jag inte om det är möjligt.. därför jag börjar med att kolla begagnatmarknaden.
Intresserad av allt mellan Rancilio Silvia och 8000kr!
Så har ni någon trevlig maskin som ni vill skilja er från, posta här eller dra iväg ett PM till mig.

PS. Renoveringobjekt undanbedes.
PPS. Säg inte att jag ska köpa en ny Oscar, det är säkert en mycket kompetent maskin men jag har lite svårt för utseendet. :blush:

Mvh / Jocke
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Om du inte ska dricka massor av lattes efter varandra så funkar ju Silvian fint (och med en budget på 8k så får du ju både maskinen och en kvarn (om du nu inte redan har en bra dito) för den pengen. Nya då.

Silvian är ju ingen HX-maskin (men OK snabb i växlingen ändå imho) och eftersom Oscar är out of the question (jag tycker också att den är ful) så är det beggat som gäller.

Kvarn är dock ett måste, BTW...

//Stefan (som insett hur viktigt det är med en kvarn)
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Ja, där har ju Jocke ett fint alternativ!

Trots att jag är nöjd med min Silvia så är ju Lavettan ett par klick upp. Hög vill-ha-faktor, således... :D

//Stefan (som gärna vill skaffa en annan maskin i framtiden)
 

Jocke

Active member
Jag har allt sneglet mer än en gång på Silvian ska du tro Stefan, och ska jag vara ärlig så räcker den maskinellt länge för mina behov.

Mitt problem är bara att jag älskar prylar och har jäkligt lätt att få uppgraderingsfeber själv men är tyvärr inte tillräckligt välbetald för att genomföra det.
Om jag då siktar lite högre frön början så kanske jag slipper febern.. självbedrägeri på hög nivå nu! ;)

Har bra kvarn på G, då alla överallt predikar för hur viktigt det är.
 

Molarin

Well-known member
Kan tänka mig en MacBook Pro, iBook, iMac eller eMac i byte. Eller en gammal Saab. Eller nåt annat kul... :)

Vad är det för kvarn du har på G?

Köper du min maskin så kan du få passa min kvarn när jag är på semester. ;)
 

Jocke

Active member
Kan tänka mig en MacBook Pro, iBook, iMac eller eMac i byte. Eller en gammal Saab. Eller nåt annat kul... :)

Vad är det för kvarn du har på G?

Köper du min maskin så kan du få passa min kvarn när jag är på semester. ;)
Sorry Molarin, Mac är enligt mig som en snygg blondin utan hjärna (eftersom du bor i Borås så förstår du vad jag menar), alltså inget att lägga energi på!
Så några sådana har jag tyvärr inte liggande! :)
Har visserligen en Saab... 9-3 SC -06, så då får du allt lägga en del i mellan! :D

Kvarnen är en Compak K-3 Touch, men affären är inte klar ännu.
 

Jocke

Active member
Inte många här som gick i uppgraderingstankar.. i alla fall inte inom min budget.
Hittade dock en maskin till slut.
Nu väntar jag ivrigt på svar från Compak, behöver ju en kvarn också.

Kommer forsättningsvis hänga i Mjukvara och Hantverksdelen av forumet! :D
 

Forumstatistik

Trådar
14,666
Inlägg
155,716
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp