Nytt år, ny medlem, nya erfarenheter

Nilton

Member
Dags att anmäla sin närvaro och krypa fram ur skuggan som enbart åskådare på detta forum.

Mitt tycke för kaffe har alltid funnits, men det är först senaste halvåret som intresset fokuserats. Medans jag har haft förmånen att vara föräldraledig med min underbara dotter har vi passat på ett gå på diverse espresso-safari i Göteborg. Många goda espresson senare så bestämde jag mig för att påbörja min egen karriär som hemma-barista.

Maskinen är på plats, kvarnen fungerar, allt prydligt uppställt och höga förväntningar...men så enkelt skulle det visa sig att det inte var.

Nu ger jag mig inte så enkelt och kämpar på med alla möjliga ändringar. Ibland blir det riktigt gott, medans det tyvärr ofta inte riktigt infriar mina förväntningar.

Nu är jag lyckligt lottad med en mycket snäll fru som i julklapp gav mig en kvällskurs i den ädla konsten, så ge mig en månad till och ett utskrivet diplom så ska nog allt bli bra...eller!? :)


Hur som helst så är det här ett väldigt trevligt forum och det ska bli trevligt att läsa mer om det mesta.

Såg nu också att Da Matteo (som självklart ingår i espresso-safarin) hade en afton i februari. Hoppas vi ses där!


mvh
Jonas Nilton
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp