Nytt utseende på sajten!

Molarin

Well-known member
Välj "fox" längst ner till vänster. Kom med kommentarer här i tråden.

Kvar att fixa:
• söksidan, forumval. (Lite väl svart)
• Koppar på ikonerna som visar aktiva forum
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Mjaah, för mycket kontraster, för mörka färger. Inga roliga koppar bredvid trådarna...
Jag föredrar det lite softare utseendet man får med den gamla stilen. :)
 

Molarin

Well-known member
Mjaah, för mycket kontraster, för mörka färger. Inga roliga koppar bredvid trådarna...
Jag föredrar det lite softare utseendet man får med den gamla stilen. :)

Kan du inte prova i en eller ett par timmar.
Sedan byter du tillbaka till gamla.

Jag tycker att den gamla känns som gammalt italienrostad robustablandning och den nya som hemrostad, färsk arabica! ;)

Kopparna kommer, ska bara få tag i en bra illustratör först!
 

Molarin

Well-known member
Fixat söksidan och lagt till kopparna.

Nästa steg blir en remake av förstasidan. Den kollar aldrig KG på , så där får ni andra komma med åsikter sedan.

Bloggrubrikerna ska in också! Gimme a minute!
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
På fox, om man byter ut det som är ljusbrunt till ljusgrått (för att följa den mörka färgen)... tappar man det "kaffebruna" i forumet då? Känns spontant som det skulle flyta ihop bättre med den mörka färgen än det bruna som är här nu.

Bara min åsikt... :) Jag kör på räven för tillfället, ska se vad magen säger mot slutet av natten.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Hmm, det gröna passar såklart inte in... men i övrigt så tycker jag att det såg lite coolt ut med de helgrå/mörka bakrunderna. Istället för vit bakgrund. Mörkt ser exklusivt/avancerat ut. :)

Med de mörkare bakgrunderna (eller grå då) så skulle inte de delar som nu är mörka (och mörkare än de grå bakgrunderna som är utbytta mot vita...) kännas så mörka. då skulle de inte "vara ensamma om att vara mörka", om jag fick fram något vettigt där...

Ehrmm, kul att få höra när man prexis har jobbat bort de mörka bakgrunderna antar jag...


Way to go med forumet, hoppas du blir fet av alla sponsorpengar som forsar in genom brevlådan i dörren, som en vårflod av tusenlappar... ;)
 

Molarin

Well-known member
Mörk bakgrund har man bara inte. Inte här. Aldrig. Punkt.

Dannes blogg verkar ligga nere Så jag kan inte fixa feeden därifrån just nu. Får bli i morgon.

Tapeten då? Är den ok?
 

Molarin

Well-known member
Vi kan säga så här...

Jag ska nogsamt överväga att tapetsera med havremoppe och lönnfet engelsman.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Tapeten är helt OK, tapetens mörkaste färg skulle kunna vara bakgrund... då är den inte så mörk-mörk (jag menar inte helsvart typ). Jajja, det är bara min åsikt...

Men jakt-tapeter? Njaah...
 

AJ

Well-known member
Gillar tapeten/bakgrunden!
Inte riktigt säker på att jag gillar den skarpa kontrasten det svarta utgör dock. Kan vara en vanesak. Men å andra sidan kommer jag inte på några bra kontrastfärger till brunt. Grått?
Keep up the good work!
/A
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Ja tapeten på fox är trevlig, men i övrigt har jag switchat tillbaka till gamla stilen nu. Det var lite för kontrastigt med de svarta detaljerna...

Hmmm, funderar på föregående inlägg: Färger som matchar brunt är kanske lite knepigt? Gult till viss del, och givetvis mörkbrunt (men det är ju brunt det med...).
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp