Ännu en kaffenörd ansluter sig!

Hej, jag heter Jessica och är en kaffenörd! Och inte bara kaffenörd, mitt tenörderi är faktiskt ännu större. Jag jobbar i en kaffe och tebutik i Stockholm och på grund av mitt jobb var jag tvungen att lära mig en del om kaffe och te. Sedan ville jag lära mig mer. Och mer. Nu är jag helt fast och inget gör min dag som kunder som vill diskutera bönblandningar i oändlighet. Men naturligtvis är jag inte färdiglärd, tror inte man kan bli det när det gäller kaffe, och det är därför jag gått med här!

Jag har en blogg som handlar om te och kaffe, tefascisten.blogspot.com, kika gärna in och lämna en liten kommentar...
 
Mm, jag har märkt att det är mycket killar här. Inte mig emot, men man kan ju undra varför... Det kanske är något med blänkande puttrande maskiner som attraherar män, om det så må vara Ferarris, Harleys eller La Pavonis ;)
 
Det vet du väl att alla tjejer dricker te;)

Jag har faktiskt tänkt på det! Enligt mina högst ovetenskapliga iaktagelser i butiken där jag jobbar så är det fler män som köper kaffe och en liten övervikt för kvinnliga teköpare. Om man ska hårddra det så tenderar köpare av smaksatta, fruktiga teer vara kvinnor medan köpare av mörkroster för espresso oftare är män. Det kanske känns manligare att dricka något som är svart som döden och så starkt att skeden kan stå för sig själv än något som inte är så starkt och doftar lätt av mango och vanilj?
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,720
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp