Känslan

A

Anders76

Guest
Är inte samma proffs som många av er nördar, men ser mycket diskussioner om maskiner, kvarnar och import kaffe. Har hållit på och bryggt espresso i drygt 8 år, och har väl "nördat" i början också...

Men, tycker ofta att baristan på cafet står där med sin våg, svindyra tamper, stoppur o dyl, men kaffet är tråkigt och kass på många ställen. Nån som håller med?

Sedan den där baristan som har läst sig till allt på nätet....De åren jag själv nördade så gjorde jag betydligt sämre kaffe än idag när jag fått upp känslan för kaffet. Däremot måste du känna till mycket grundkunskaper som barista. Man måste dricka extremt mycket kaffe för att få upp känslan för kaffe.

Lite snack på forumet hur mycket gammalt kaffe som finns ute på krogarna, anser jag också. Viktigare med snygg förpackning och namn?
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Gammalt, och förmodligen billigt/billigare kaffe. Köper man dyrare sorter så gör det säkert en hel del i månadens slut, för vinsten alltså...
 
A

Anders76

Guest
Problemet är att en hel del kaffe som är dyrare är gammalt också...All heder åt da matteo, johan & nyström och bergstrands som levererar färska grejer...
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,463
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp