Kort presentation av mig och vår butik

Englund

Well-known member
Hej alla glada på riktigtkaffe!

Jag heter Martin, är 33 år och driver sedan några veckor tillbaka en liten kaffe- och tehandel i Birkastan i Stockholm. En kund tipsade om att riktigtkaffe är ett trevligt forum, och efter några timmars läsning kan man konstatera att han hade helt rätt :)

Vi har f.n bönor från framförallt J&N och Mauro och kommer att ta in andra leverantörer beroende på efterfrågan. Enkel Takeaway finns och vi byter ofta bönor i vårt kaffe!

Ser fram emot läsning av många sköna trådar på forumet i framtiden!
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Välkommen! Alltid trevligt med nya medlemmar och butiker!

Har Ni möjligen råkaffe (orostat) i sortimentet? I så fall ska jag updatera listan här på forumet, listan med butiker som säljer råkaffe.

:)
 

Englund

Well-known member
Tack för välkomnandet!

Jajjamen, vi har råkaffe. Just nu har vi bara Kenya AA och El Salvador hemma (lite klent, vi har ju ändå funnits i snart tre veckor ;) )

EDIT: Vi har nu tagit hem fyra sorters råkaffe till och har nu 6 sorter på lager.

Skämt åsido så kommer vi succesivt att fylla på med mer råkaffe och om någon har önskemål så ska vi tillgodose dem så gott det går.
 

treefinger

Well-known member
Välkommen! Kul med företag som presenterar sig såhär. Har ni några planer att ta in bönor från de mindre nystartade rosterierna här i Sverige?
 

Englund

Well-known member
Vi tar in koppi

Tack för alla tips om kaffeleverantörer! Har nu beställt 5 olika rostningar från Koppi (www.koppi.se) som borde vara hos oss i mitten av nästa vecka.
 

leidner

Active member
Har du några bilder på din butik? Kommer gärna förbi och tittar på riktigt senare, men det är ju kul att få en liten förtitt.
 

Englund

Well-known member
Här kommer några bilder. Man är ingen proffsfotograf direkt :nowink:
 

Bilagor

  • Kaffecompagniet1.jpg
    Kaffecompagniet1.jpg
    24.1 KB · Visningar: 182
  • Kaffecompagniet2.jpg
    Kaffecompagniet2.jpg
    35.3 KB · Visningar: 174
  • Kaffecompagniet3.jpg
    Kaffecompagniet3.jpg
    41.1 KB · Visningar: 199
  • Kaffecompagniet4.jpg
    Kaffecompagniet4.jpg
    37.7 KB · Visningar: 162
  • Kaffecompagniet5.jpg
    Kaffecompagniet5.jpg
    80.8 KB · Visningar: 174
  • Kaffecompagniet6.JPG
    Kaffecompagniet6.JPG
    87.4 KB · Visningar: 169
  • Kaffecompagniet7.JPG
    Kaffecompagniet7.JPG
    70.2 KB · Visningar: 170

HeMo

Well-known member
Trevligt med en ny kaffebutik på "rätt sida av stan" (för en solnabo). Ser lovande ut på bilderna och maskinen är ju grym.
Vad har ni för öppettider?
 

Englund

Well-known member
Hallå!

Vi har just nu öppet vardagar 10:00-18:00 och Lördagar 11:00-16:00. Ev ska vi öppna tidigare och satsa lite mer på takeaway inom en inte alls för avlägsen framtid, det gäller bara att få ihop det tidsmässigt...
 

Ignatius Riley

Well-known member
Jag besökte Kaffekompagniet under eftermiddagen.
En bra butik och supertrevligt bemötande, roligt att träffa en så intresserad och hjälpsam föreståndare.
Kaffesortimentet kanske inte är det mest omfattande jag sett, men det var färska grejer och tydligen är det många fler godsaker på gång. Och så finns där ett tesortiment som inte går av för hackor.
Kaffe behövde jag inte handla just nu, så idag blev det bara lite te, en tesil och några smaskiga praliner.
Ett besök rekomenderas!

PS
Tack för espresson, den satt fint! :)

PS 2
Martin berättade att han snart ska anordna koppning i butiken (med J&N?).
 

Englund

Well-known member
Tack för de fina orden! Fast nu röjde du min "hemlighet", hade inte tänkt gå ut med inbjudan ännu eftersom koppningen inte blir förrän i februari, men det är väl ingen idé att dra ut på det. :D

Postar ett inlägg under Stockholm-sektionen om en stund.
 

leidner

Active member
Har precis avlagt en visit under lunchen. Mycket roligt med en specialbutik som koncentrerar sig på kaffe, te och dess tillbehör. Det var kul att få en pratstund med dig Martin. Jag hoppas det kommer gå bra med butiken. Jag gillade stället och det tror jag fler kommer att göra.
Kaffet från Koppi hade precis kommit in, jag köpte en påse Finca el Injerto som var rostad den 14/1. Två dagar sedan rostningen, det kommer bli det färskaste kaffet jag druckit.
 

kafei

Well-known member
Var inne idag och köpte faktiskt en likadan som dig leidner! Blir grymt kul att testa.

Kan bara stämma in i kören - en riktigt trevlig butik med supertrevlig personal! Rekommenderas varmt. Och Faeman är en riktig pärla... :)
 

treefinger

Well-known member
Fasen va roligt att Koppi letat sig dit. Nästa gång jag är i krokarna ska jag göra ett seriöst försök att kila in.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp