Ang. HTPC

doppio

Well-known member
För egen del så råder det rena krigszonen med skruvandet av HTPC.

2199936139_4275e134a9.jpg
 

roccster

Well-known member
Brukar, ja. Men det verkar onekligen som att "the popcorn-box's got the package"... ser inte vad mer man ska behöva..

Fast så kommer vi ju till problemet med undertexter till dina xvid/divx-filer. När jag gjorde en snabbkoll så hittade jag inget om stöd för detta. Fast visst sjutton ser den najs ut, och så låter den säkert inte så mycket heller.

/ Hittade att den stödjer srt, sub etc. så ignorera det jag sa om subs...
 

martook

Well-known member
Vad klarar en HTPC som den inte klarar?

En HTPC kan du koppla TV-kort till och köra inspelning osv. med. Inte för att jag orkat göra det med min än, men jag har ju i alla fall möjligheten :)
Har ju min som DVD-spelare också, och kan ju peta i en bluerayläsare nån gång i framtiden om jag är sugen på det.


Den verkar ju dock ha bra stöd för format, så för den som vill ha en lite enklare lösning duger den nog bra. De utvecklar mjukvaran ordentligt just nu, så varje ny version har en massa nya funktioner, så är det något som saknas nu så kan det mycket väl vara på gång.


Utan hårddisk ska den vara väldigt tyst, men lådan är i princip inte ljuddämpad så stoppar man i disk så är den rätt högljudd, om jag förstått forumet rätt.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Den kan helt klart vara en kandidat till mediaspelare till ungarnas sovrum, när jag väl har fått till min server så man kan slippa alla plastskivorna som ska letas fram och petas i.

Så mycket smidigare att rippa alla filmerna till hårddisk istället.:cool:
 

kaleii

Well-known member
Själv använder jag PS3:an som mediacenter där hemma. Strömmar över allt från datorn i arbetsrummet till PS3:ans hårddisk via WiFi (eller spelar upp direkt utan att spara till hårddisken) med programmet TVersity. DivX och Xvid fungerar finfint, även om undertexter och sånt inte är med än. Enkel fjärrstyrning via bluetooth-handkontrollen eller en fjärrkontroll. HDMI för bästa bild.

Och i år släpps PlayTV, en mottagare för digital-tv så att PS3:an förvandlas till en PVR. Ska uppgradera hårddisken till 200 GB snart också (S-ATA 2,5 tum) för en tusing.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,353
Senaste medlemmen
Massor
Topp