Göteborg Trevligaste baristan i stan?

A

Anders76

Guest
Är ny här på forumet, och har väl inte riktigt lärt mig alla seder, men tycker det är för mycket fakta och tyckande om vad för sorts bönblandning alt singlar som serveras på stan . Anser själv att vem som serverar koppen spelar en enormt stor roll. Hur blir man bemött, uppmärksamet, utstrålning osv. Många baristor saknar social kompetens, anser jag. Att kunna servera en schysst espresso får en del att framstå är svårare än en att göra en månlandning;)

Nu vill jag helt enkelt veta var jag skall träffa Göteborgs trevligaste barista?
 

Molarin

Well-known member
Jag vågar knappt svara på det... Men Georg, Tommy, Karin, Per och Poyan är sköna människor allihop...

(Mahogny, Bar Italia, Marmelad, daMatteo och Marmelad)
 

lupoo

Well-known member
Inte ens den mest socialt kompetente och trevliga baristan kan inte göra mig nöjd om han serverar en "undervärdig" kopp espresso gjord på "fulkaffe". Då hoppar jag över kaffet.
Men om den mest socialt kompetente och trevliga baristan serverar mig en bra espresso skulle det få mig att vilja gå dit oftare.
 

Ernst

Well-known member
Jag måste rösta på Danielo på Bar Italia på Prinsgatan. Mycket trevlig, lagom pratsam och duktig på kaffe. De andra i personalen är också kanon.
 

doppio

Well-known member
Jepp gamla Mama Java, de kommer väl från down under, så svenskan är väl kanske lite sådär.

Har bara varit där en gång, gillar att de hållig kvar vid den sköna laid back stilen.
 

Molarin

Well-known member
Naomi och Erika på da Matteo måste ju in på listan! Och Miranda såklart!

Robert och Styrbjörn på Mahogny!

Det är ett trevligt släkte...
 

Essenzatjejen

Well-known member
Naomi och Erika på da Matteo måste ju in på listan! Och Miranda såklart!

Robert och Styrbjörn på Mahogny!

Det är ett trevligt släkte...


Naaaaw sicken söt en alltså! Härligt att komma hem till er grabbar (å bruttor ;))
Behövde just en sån kommentar efter min nya stalkerepisod idag... (som förklaras närmare under "KaffeKladd" eller på bloggen..
 

shogun

Well-known member
Tatoo-tjejen som jobbar på Espresso House ute på Landvetter flygplats. Mysigare person får man leta efter
 

Dockoz

Well-known member
Måste nog lägga min röst på Danielo på Bar Italia, bra på alla sätt ! Tommy är också riktigt bra men det är tyvärr sällan man ser honom bakom spakarna nu för tiden.
 

roccster

Well-known member
Nr1 är Marika på Cafe ConLeche. Vilken underbar person. Man känner sig verkligen välkommen när kommer in där. Som jag önskar att de kunde plocka in en intressantare kaffeböna...

För övrigt så anser jag att en del baristor har en tendens att ramla in i det stroppiga "jag är minsann barista här" beteendet, något som får mig att kvickt kryssa av det stället på min lista.

Ett grymt plus till baristan på Mahogny (kungsgatan), som helt apropå hängde med i mitt och min kompis samtal om kommande SciFi-filmer. Då hamnar man definitivt inte i kategorin stroppig :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp