Ang KG's invandrartråd.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

theseal

Kaffeterroristen
Jag har träffat KG irl och han är truly en sympatisk och trevlig herre, han och många kan nog se precis vad jag menade med:

J
KG är en fin, engagerad och empatisk människa, trots att han gör det bästa för att dölja det här på rk, så startade han tråden med bästa intentioner och tycker fan att ni som hackade på honom skall be om ursäkt.
/s


Anledningen att ventilera denna viktiga fråga här i RK's offtopic var väl för att känna av temperaturen i denna fråga i just denna demografiska grupp människor.. Ja, man kan gå annanstans med frågan i ett lämpligare forum, men iallfall jag skulle vara intresserad att diskutera denna frågan tillsammans med denna skara belevade, kulturellt och kullinariskt bevandrade människor.

Jag ställer mig bakom KG i detta och kan försäkra er om att innerst inne där bakom alla ofta mycket sakliga och väl insatta inlägg som ibland innehåller en syrlighet som inte verkar uppfattas så finns det en mycket trevlig och vän herre, som jag gärna tillbringar mer tid med irl eller här på RK.

/niclas, KG's kompis.
 

Lassekongo

www.gokaffe.se
P.S. Kongo, detta är skrivet i all välmening och jag vill absolut inte skriva dig på näsan. Läs följande med en "vänlig"-känsla eftersom det är det jag menar. :)
Den skrivna delen av kommunikationen kan enbart förmedla ca 10% av det som verkligen menas. Det betyder att man lätt gör en höna av inget alls om man tolkar in saker i det som skrivs. Jag tror inte alls att Molarin vill KG eller någon annan illa. KG är en juste grabb med stort engagemang. :)

Det är lugnt Pac! Jag tror jag tolkar dig på "rätt" sätt. Jag upplever att du alltid haft en vänlig ton. Inga dumma känslor alls från min sida, tack för omtanken! Och jag håller med om det skrivna ordet. Detta är den absolut sämsta form av kommunikation människor emellan vi kan ägna oss åt. Lätt hänt att läsa in något mellan raderna som inte alls fanns där från avsändarens sida. Sedan är missförståndet lätt där trots att det från början inte var där... Alltid enklare att ta mer komplicerade och svåra saker på tfn eller irl då man mycket lättare känner av tonfall, gester osv när man pratar.
Alltså kan man med fog anse, sett ur missförståndsperspektivet, att "heta" och mycket känsloladdade ämnen är olämpliga att hantera i det skrivna ordets form så som det per definition sker här på forumet.

Så härmed vill jag i det allmänna kramkalaset be alla (admins, medlemmar) som jag trampat på tårna om ursäkt samtidigt som jag hoppas att det inte var så många tår eller så farligt jag trampade...:) Förlåt!

Dock vill jag tipsa om några kloka ord som skrevs då muhammedkarikatyraffären pågick. Ni bör alla veta vem Björn Ulvaeus är som skrev det, min personliga åsikt är att det är klokt skrivet. Kanske går tankarna att applicera här också...
http://www.expressen.se/1.421535
http://www.expressen.se/1.308575
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Forumstatistik

Trådar
14,665
Inlägg
155,701
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp