Ascaso i-mini eller Eureka Mignon?

Stefan Böna

Mr Microtext
Ascaso i-mini eller Eureka Mignon? Ingen av dem!

Just nu sitter jag på ett hotellrum i centrala Stockholm efter en runda på sta'n (Kaffemaskinen bl a).

Nu har jag skrapat ihop lite pengar och börjar närma mig kvarnköp. Faktum är att jag redan imorgon skulle kunna köpa en Ascaso i-Mini (1995:- hos Kaffemaskinen). Däremot hade jag snarare tänkt mig att köpa en Eureka Mignon från Mokkamestarit i januari eller februari (de skulle få in dem då) för dryga 2600:- ink frakt.

Hur ska jag göra, tycker ni? Jag tror nog att det, i långa löpet, lönar sig att vänta och köpa Eurekan, men vill-ha-nu-faktorn är ju som bekant ganska hög... :blush:

Jag har en dag till att handla på här i storsta'n innan vi åker hemåt igen...

//Stefan
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Spara slantarna och köp den bättre kvarnen, prisskillnaden är inte enorm och väntetiden bör väl inte uppgå till ohållbart långa enorma väntetider...

En liten väntan till är det allt värt. Sitt på fingrarna och håll dem i styr! :)
 

linken

lilla Kaffe & Chokladhandeln
Visst är den grym den där "jag vill ha NU!" känslan.:lol:

köp, köp, köp! Handla i sverige och gynna svenska handlare! ;)
 

roccster

Well-known member
Jag var själv inne och titta på Ascaso i-Mini igår, och det lutar åt ett köp hos Kaffemaskinen. Min smärtgräns är iofs. 2000:- vilket gör mitt val lite lättare. Vet inte hur maskinen är i det långa loppet, men den funkade finemang :) Sneglade en hel del på Dualit EL60, priset är väldigt lockande, men den kan visst vara lurig att få till malningen på.
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Jaha, gott folk! Här ser ni ännu en som skaffat kvarn!

Det blev varken Ascason eller Eurekan. Var in på Lagamati och såg till att få köpa deras butiks-ex (det enda som fanns kvar öht) av Rancilio Rocky. Gjorde, vad jag tycker en bra deal: 2500 pengar inklusive en fylld hopper och ett kilo Monteriva kaffe. Givetvis lämnades full garanti och allt förpackningsmaterial var original. Helt OK deal, tycker jag iaf. Kvarnen hade inte gått särdeles mycket; sladden satt ihopsnodd med ett gummiband. Den hade stått på hylla sedan sent i höstas sas det och vid testmalning så fungerade allt som det skulle. Ja, jag är då nöjd iaf! :D

Nu ska här malas! :D

//Stefan
 

Stefan Böna

Mr Microtext
BTW: Om nu någon i Stockholm (eller som är i sta'n) och är på jakt efter en Silvia. Lagamati på Odenplan har - om inte lagerhållen så iaf -en maskin på hyllan för att klämma och känna på! Enligt hemsidan så har de den inte...

//Stefan
 

Forumstatistik

Trådar
14,665
Inlägg
155,701
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp