Pods Funderingar.

Dario Torino

New member
Hej,
har beställt en Pods maskin från Italien blev rekommenderad från mina nära i Italien.
Jag vill gärna veta vad ni tycker om Pods det skulle vara roligt att veta lite mera om era åsikter , det säger man att nästan alla i detta forum gillar espresso.
Personligen har jag köpt mellan 5-6 olika espresso maskiner i hela mitt liv men idag tills det kommer den nya, kör jag med mokabryggare (bättre än många billiga maskiner) smakade Pods i sista tiden , i Sverige och Italien och måste jag säga att den är väldigt BRA!!
Det är enkel, ingen spill, väldigt krämigt och med rätt Pods väldigt God kaffe,
Om man tänker på Göteborg det kan man räkna mellan 10-15 max, ställe som man kan dricka en espresso, Latte eller Cappucino med bra kvälite, men det roliga är att nästan alla har idag en espresso maskin, det är inte bättre att dom som inte kan, byta till Pods?
Vad tycker ni?

Ciao
 

Erhard

Well-known member
Jag körde en Francis Francis X1 med pods tidigare. Jag tycker, precis som du säger att det var simpelt, gav helt schysst och jämnt resultat utan krångel och bök. Men det är lite det som är nackdelen också. Det roliga försvinner ju!

edit: Jag har förresten kvar Francisen utifall jag skulle vilja dra mig tillbaka från min (ännu inte helt framgångsrika) hemmabaristakarriär och börja köra pods igen. :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp