Lördag 29 december

Molarin

Well-known member
grazie! Verrò ad undici in punto!

(undrar just vad det där blev... Man kan inte lita på översättningsprogram. Måste plugga italienska!)
 

Molarin

Well-known member
Jag lär nog landa på Grand vid 13-tiden. Och kanske en gång till lite senare, har svårt att hålla mig därifrån när jag är i stan...

Senaste gången snurrade jag runt i stan efter en p-plats tills det bara var 6 minuter kvar tills de stängde. Den enkla var god.
 

Molarin

Well-known member
sådärja, KM 11:00 Mahogny grande 13:30 och nu hemmavid, synd att vi missades herr molarin.

Hmm... Jag måste ha varit på Mahogny bara minuterna för sent...

Vaknade lite sent och var inte på Kaffemaskinen förrän 11.50 eller nåt. Men det var spännande där, en annan forumist lämnade in sin BFC Junior.
 

Molarin

Well-known member
Fy katten vad svårt det vara att somna i natt. Och ändå var jag aldrig på centro. Men efter några kaffelösa dagar efter magsjukan i onsdags så kanske man inte ska dra i sig nio shots på några timmar?

Fick med mig en påse av Pers (daMatteo) nya barblend. Den ska jag labba med i morgon. Jämföra med Kaffemaskinens nya... barblend!

Vår egen Jutta ställer upp i BC om knappt 2 månader. Det ska bli kul att se. Jag tror på henne, hon har nerverna som krävs. Bara hon tränar, tränar, tränar. ("Heja Jutta!"-tröjor finns snart i shopen :) )

Attibassi på Mahogny Grand smakar fortfarande gott. Det blev en macka med prusciutto också. Salt och god! Men det var dåligt med folk där, vilket jag tycker är lite konstigt.

På daMatteo var det dock fullsmockat. På båda enheter. Jag är inget stort fan av deras kaffe sedan rosten invigdes men de klättrar sakta närmre mina smakpreferenser för varje gång jag är där. Eller om det är jag som rör på mig? Vi ska nog mötas snart, det känns så. Med lite mjölk i.

Cheffalo är förresten inte den där hårda, tuffa och stöddiga killen som ni kanske tror. Jag fick beviset i dag. Ha! ;) Och trots att jag verkligen vill ha en kapsel-maskin på jobbet så funkar det bara inte än, det är inte tillräckligt gott kaffe. Synd.

Nu ska jag fälla ner skärmen, släcka lampan och försöka sova igen. Hej hej!
 

Jutta

Well-known member
Vad trevligt att det förs diskussioner om mig utan min vetskap! På riktigt alltså. Hehe.

Det stämmer, jag ställer upp i Barista Cup 2008.
Känns fint att ha ett sånt stöd härifrån.
 

mrjohan

Well-known member
Vad trevligt att det förs diskussioner om mig utan min vetskap! På riktigt alltså. Hehe.

Det stämmer, jag ställer upp i Barista Cup 2008.
Känns fint att ha ett sånt stöd härifrån.

Bra! Kul! :) Kan du sprida ner lite av tävlingsinstinkten till Malmö och Skåne? Här verkar det vara klent med deltagare, liksom 2007.
 

doppio

Well-known member
Vad trevligt att det förs diskussioner om mig utan min vetskap! På riktigt alltså. Hehe.

Det stämmer, jag ställer upp i Barista Cup 2008.
Känns fint att ha ett sånt stöd härifrån.

Tror jag fick mig en latte av dig på Paparazzo en gång. Jag tror det kommer gå bra, du verkar ha den perferktionistista ådra som krävs.

Kul att det är lite nytt folk som ställer upp. Annars kan jag tycka att många barer har en lite trist inställning till BC.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp