Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 25 till 32 av 33

Ställe som INTE är värt att gå till!

Veckans svar på min kommentar om att det rann alldeles för snabbt: Ja!

Detta uttalades på Waynes Coffee, Krämaren, med betoning som antydde att det ju var både bra och helt naturligt.

Jag drack inte upp espresson. Behöver jag tillägga det?

//Stefan (som nyss lagt till och ratat ytterligare ett espressoserverande ställe till sina minirecensioner)
    Grind in, Turn on, Steam out...

Var på Bara Vara idag med flickvännen och efter att ha läst på forumet här så informerade jag tjejen i kassan att jag ville att han skulle gör dem. Tror han var beredd för han överhörde mig och han verkade inte det minsta förvånad heller. Resultatet blev helt underbar cappucchino i rätt temperatur och med vacker latteart på, ett hjärta på flickvännens och ett blad på min (förutsätter jag åtminstone då jag inte vet helt säkert vilket håll han är lagd).

Det var lite jobbigt med ett flertal mammor+barn syndromen (det var lördag förmiddag). Jag pallar oftast barn men jag tycker mammor kan vara desto jobbigare. Pensionärerna sitter oftast tystare och läser en tidning eller så, där var helt ok att sitta. Mysig miljö i övrigt.

Har nu fått ett gäng taskigt gjorda cappuccino och latte på raken när jag varit på Bara vara. Börjar undra om de blivit slappa där eller om det går FÖR bra för dem. Jag har gett upp hoppet och slutat gå dit.

För mig som helst dricker en espresso brukar Bara Vara inte göra mig besviken. Tråkigt med den undermåliga cappon...

De gånger jag besökt Espresso House vid torget har kaffet varit tjänligt utan att glänsa. Likaså på Hälls konditori, men då känns det som om jag får specialbehandling...

För övrigt vill jag slå ett slå ett slag för Folkets Hus Kafét. En kopp kaffe (kok!) ett par mackor och ett glas juice kostar under femtiolappen på morgonen... Sjukt trevlig och genuint gammaldags atmosfär, snart helt utdöd i Sverige...

Citat Ursprungligen postat av Stefan Böna Visa inlägg
    Måste slå ett slag för Soleo på Våghustorget (gamla Scandisc). De har en Expobar Diamant och en Mahlkönig K30 att leka med. Kaffet är FTO från J&N (de vill köra FairTrade-stuket) och de ska få utbildning av riktiga baristor.

Trevliga lokaler med både riktig mat (de har både komplett kök och fullständiga rättigheter) och fikaattiraljer. En fin salladsbar har de också.

Dessutom, vilket kanske är viktigast här, har de ett intresse för kaffet och strävar mot att hela tiden bli bättre och bättre.

Heders!

//Stefan (som glädjs över att det nu finns ytterligare ett bra ställe att frekventera i stan)
    För mig som är ny i bygden, vart ligger detta. Dina referenspunkter funkade inte för mig!

/P-E

Citat Ursprungligen postat av PEN at Work Visa inlägg
    För övrigt vill jag slå ett slå ett slag för Folkets Hus Kafét. En kopp kaffe (kok!) ett par mackor och ett glas juice kostar under femtiolappen på morgonen... Sjukt trevlig och genuint gammaldags atmosfär, snart helt utdöd i Sverige...
    Sådant är alltid trevligt! Brukar vara rustikt, vällagat och trevligt. Men sådana ställen är ju, som sagt, på utdöende!

Soleo ligger på Våghustorget (det som ligger utanför Träffpunkt; nästan vid Krämaren), granne med banken. Man går ner en trapp från torget och just i dessa dagar lär det vara svårt att missa deras uteservering...

//Stefan (som strax får grannbesök; alltid trevligt med sällskap till kaffet)

Citat Ursprungligen postat av PEN at Work Visa inlägg
    För mig som helst dricker en espresso brukar Bara Vara inte göra mig besviken. Tråkigt med den undermåliga cappon...

De gånger jag besökt Espresso House vid torget har kaffet varit tjänligt utan att glänsa. Likaså på Hälls konditori, men då känns det som om jag får specialbehandling...

Ja det är underligt. Bara Varas personal kanske borde gå kurs på Da Matteo i Göteborg. Där vet de vad de håller på med.

Slår här ett slag för "Alla tiders" på Fredsgatan 11 på norr! Riktigt nytt, riktigt fräscht och riktigt bra!

//Stefan (som fick alla högt ställda förväntningar infriade under gårdagens besök)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •