Resultat 1 till 4 av 4

Vietnamesiskt kaffe,vart kan man köpa?

Hej!

Undrar vart man kan få tag på vietnamesiskt kaffe och ett franskt droppfilter. Har kollat in http://www.moreauimport.se/,men utan att få fram vart man kan köpa kaffet. Är det någon som vet vart man kan få tag på dessa varor.

Tack på förhand

Junior Member
    Reg.datum
    okt 2016
    Fick ett paket igår från vietnamesisktkaffe.se stort utbud, bra paketpris! Sjukt gott verkligen, lite svårt att få till perfekt dosering i början men asså, naaajs jävla kaffe. Sjukt gammal tråd men ändå det första forumtråden man får upp när man googlar på det. Kännde ett kall att posta ändå xD

Vad är speciella grejen med en vietnamesisk bryggare mot liknande grejer? Tänker på vanlig presskanna eller aeropress med stålfilter. Borde det inte bli nästan samma sak?

Junior Member
    Reg.datum
    okt 2016
    Vietnamesiskt kaffe i en press tycker jag blir väldigt stor skillnad, en aeropress har jag inte provat. Framför allt är kaffet helt annorlunda, vietnamesiskt kaffe har en helt annan dimension av fyllighet. Aldrig provat något liknande, och då har jag vart beroende i 20 år haha. Hur man tillagar kaffe är nog inte lika viktigt. Hör gärna av dig om du provar kaffet i en aero, har ingen sådan

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •