Pris på begagnad MM electronic B

RuneL

Well-known member
Tjenare,

jeg ville blot høre hvad ni tycker er en fair pris for en begangnad Mazzer Mini Electronic B.
Jeg har fået et bud på 3750dkr ~ ca. 4700sek for en 7mdr gammel kværn som enligt sælger er i nyskick.
Nyprisen i DK er 5300dkr ~ ca. 6600sek.

Er det fair, eller findes den billigere i Sverige noget sted?
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Nypriset i sverige är ungefär ett par tusen dyrare än i danmark.

Är du säljaren, sälj, du kommer inte att få mer.

Är du köparen så kan du försöka pruta lite till, det är inget fantastiskt lågt pris egentligen... men så slits kvarnar kanske inte så mycket heller... Det beror på hur mycket den har använts: privat, på en servering, osv.

En ny Mazzer Mini E, model B får du från www.esw.nl för 4168:- DK (inkl. moms, exkl. frakt)
 

RuneL

Well-known member
Nypriset i sverige är ungefär ett par tusen dyrare än i danmark.

Är du säljaren, sälj, du kommer inte att få mer.

Är du köparen så kan du försöka pruta lite till, det är inget fantastiskt lågt pris egentligen... men så slits kvarnar kanske inte så mycket heller... Det beror på hur mycket den har använts: privat, på en servering, osv.

En ny Mazzer Mini E, model B får du från www.esw.nl för 4168:- DK (inkl. moms, exkl. frakt)

Jeg er köparen i dette tilfælde. Nu har jeg tilbudt sælgeren 3250dkk, så ser vi om han bider. Ellers må jeg ha en Compak K3 istedet, det virker som en billig opgradering til min rocky :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,692
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp