Liten presentation av mig

kpp

Member
Hej alla!

Efter några veckors läsande in cognito har jag beslutat mig för att bli registrerad medlem.

Mitt första möte med kaffe var när jag jobbade på take away-avdelningen på en stormarknad 01-02. Där fanns en espressobryggare med rotationspump, fast vattenanslutning och kvarn. Jag blev lite nyfiken och började prova lite.

Mitt första tydliga kaffeminne är när jag sippade på en espresso samtidigt som jag spettade kyckling på grillspett i kylrummet.

I början var espresso det enda jag drack, sedan vågade jag mig på bryggkaffe. Hittade en Santosbryggare för 100 kr då vi hade defektförsäljning för personalen. Den skänkte mig mycket glädje, tills min dåvarande sambo lyckades slå kannan i väggen av misstag...

2004 köpte jag min första bryggare - Gaggia Evolution och en Gaggia MM (tack Daniel på Verner & Verner!). Jag minns den första kvällen - jag blev full av experimentlusta och försökte få den perfekta extraktionen. Måste druckit minst 20 koppar och gud vad sömnlös den natten var...

Efter att ha gått på sparlåga några år så är mitt espressointresse återaktualiserat. Jag jobbar nämligen inom köksfackhandeln. Om ni vill träffa mig - fråga var jag jobbar och titta förbi på en kaffe! ;)

Kaffe jag gillar: Mauro Special Bar, Arcaffè Rotonda och J&N:s rättvisemärkta (vad den nu heter).

Vänligen,
Peter
 
Topp