Uppsala - Vardein & Co

Wasse

Well-known member
Äntligen lyckades jag ta mig till saluhallen :)

En mycket mumsig dubbel espresso blev jag serverad också :)
 

pgojim

Well-known member
Jaha, vet du varför dom bytt namn?
Såg att det var en till tjej där nu, hon gjorde riktigt god cappucino iaf =)
 

treefinger

Well-known member
Jaha, vet du varför dom bytt namn?
Förra namnet var förknippat med den förra ägarens verksamhet. I och med att det nu sedan ett par år tillbaka har en ny ägare med ett annorlunda koncept bytte de namn.
Såg att det var en till tjej där nu, hon gjorde riktigt god cappuccino iaf =)
Hon har jobbat där ett tag, och hon kan sin mjölkskumning, helt klart.
 

pgojim

Well-known member
jo det verkar vara tre där nu?
var dit idag och köpte en god cappucino =) blir mer o mer sugen på en silvia, var det inte du som hade en sådan treefinger?
 

treefinger

Well-known member
Kul att du verkar gilla stället!

De sätter in lite mer folk under julrushen. Klart du ska ha en Silvia... eller en Gaggia Classic,.. eller en Expobar.. eller en Nuova Simonelli Oscar... :) Finns många att välja på.

Jag har en Gaggia Classic som funkar bra. Man får dock anstränga sig en del för att få till skumningen. Där är nog de andra maskinerna jag nämnde betydligt kraftigare.
 

ore

Member
Jag hörde att dom ska ha en specialeftermiddag med kaffe fredagen den 1 feb. Fritt ur minnet med brasklapp för fel så skulle de ha lite provsmakningar, aeropressdemo, gäst från Johan & Nyström och specialerbjudanden. Tror det var mellan 12-18 men det är som sagt från mitt skabbiga minne.
 

treefinger

Well-known member
Tackar för infon, tänkte precis skriva några rader om eventet. Jag ska definitivt försöka vara på plats!

Vore fint med specialpris på Esmeraldan! :)
 

[SH]

Well-known member
Jag hörde att dom ska ha en specialeftermiddag med kaffe fredagen den 1 feb. Fritt ur minnet med brasklapp för fel så skulle de ha lite provsmakningar, aeropressdemo, gäst från Johan & Nyström och specialerbjudanden. Tror det var mellan 12-18 men det är som sagt från mitt skabbiga minne.

Illa, illa... Är i Sydafrika då så det blir lite svårt att hinna med det. Att man skulle missa en sådan sak känns lite trist. :(:(
 

Wasse

Well-known member
Aaah, trevligt, då måste man ju försöka närvara :)

Var för övrigt där i Lördags för en enkel. Jag går ju iofs dit en snabbis varje Lördag i princip så ;)
 

treefinger

Well-known member
Det går även rykten om att vi under våren bland annat ska få ta del av kaffe rostat av ett av de mer hypade rosterierna i Sverige just nu. Utöver det så kommer det förhoppningsvis bli ännu fler nyheter på kaffesidan.

spännande!
 

treefinger

Well-known member
tror man får kila dit och höra med med Vardein o co helt enkelt. Tror inte det står något skrivet om det på nätet.
 

thurfjell

Well-known member
Mer info om fredagseventet:
Mattias från J&N kommer på besök (från 12, tror jag).
AeroPress kommer att förevisas.
Det kommer finnas specialerbjudanden.
Och mer.
Någon gång under dagen kommer ett exklusivt kaffe att kunna avsmakas på Vardein.

Tyvärr kommer jag inte kunna komma, då jag har tenta... Bleh!
 

pgojim

Well-known member
Jag ska försöka komma dit, tyväär krockar det med Mellanskogs apterings"kurs" och visning av nya skogsmaskinen från Rottne :(

Hur länge var det på"gång" på fredagen? Mellanskog håller på mellan 12.00-15.00
 

Wasse

Well-known member
Hoppas det håller på ett tag, jag jobbar ju i Sthlm och behöver lite tid på mig för att ta mig in till stan......
 

pgojim

Well-known member
Jag hoppas på det=)
Ska du dit?
Har ingen egen maskin, har prioriterat om lite och planerar körkortet först nu och sen kaffekvarn/maskin ^^

Så jag hoppas vi hinner dit imorgon för det slutar i Heby ungefär, klockan 15 o sen ska vi tillbaks te skolan o byta om o sen ta bussen till stan
 

treefinger

Well-known member
Jag tänker titta förbi helt klart. Har hört rykten om att det ska vara specialpris på en hel del grejer så det kommer bli trevligt.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp