Fredagsmys med ny Jura

Wannabe

Well-known member
Just i detta nu står jag och övervakar installationen av vår nya kaffemaskin på jobbet. En Jura X9.
Ut med den gamla häcken. Till saken hör att min arbetsplats är 3,5 meter från maskinen och att jag de senaste månaderna vägrat att dricka kaffe ur den andra eftersom den levererar underextraherat äckelpeck och att leverantören varit usel på kundvård.

Efter lång och envis kamp har jag lyckats övertyga om att vi ska ha en Jura och J&N bönor.
:D
 

Wannabe

Well-known member
Irritationen kommer att vara mindre, så effektiviteten kanske ökar. Varje gång jag sett det gamla elendet har jag svurit. Har haft egen kvarn och presskanna som demonstrativt använts som protest.
 

Wannabe

Well-known member
Grymt bra jobbat :)

Hur bar du dig åt för att övertyga chefen? Hur många är ni på jobbet?

Om man säger så här. Vi har haft problem länge med Kaffeknappen som leverantör. Maskin som stått stilla. Felrapporteringar som inte hörsammats. Säljare som inte hör av sig enligt utlovat. Envist levererat Zoegas fast vi vill att de ska tala om och låta oss smaka på andra bönor. Så de har väl hjälp till. Nu har de misskött sig så länge att vi ställt krav på att byta maskinen mot en med färskmjölk och se till att vi får andra bönor. Utan högre kostnad eller förlängt avtal. Dessutom med provmånad med rätt att säga upp pronto. Att dessutom chefen inte får morgonkaffet direkt pga stilastående maskin hjälper också till.

Sen kan man ju alltid visa att kaffe kan vara så mycket mer med bra förutsättningar. Jag tog med presskanna, kvarn och hemrostad Abessinien Mocca.:)
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,618
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp