Köpa bra bönor i Västerås

Musicman

Well-known member
Hej,

Jag har slut på bönor och är inte i Stockholm på två veckor. Är det någon Västeråsare som vet var man kan köpa riktigt bra bönor typ Mauro De Luxe med mera?

Tack,

Musicman
 

larjo11

Well-known member
Nya öppettidet på Ericssons Frukt & Grönt

Hej.

Gick förbi Ericssons för att köpa lite bönor igår. Då upptäckte jag att de ändrade öppettider och har stängt på måndagar:(
Nya öppettider är tisdag-torsdag 10-18, fredag 10-19 och lördag 10-15.
Såg oxo att de finns på nätet nu: http://www.ericssonsbutik.se/
Den var inte så informativ, men det kanske kommer.
 

Friulano

Well-known member
LARJO11: Tysken på Erikslund, vem är det?

I övrigt håller jag med föregående att det är Ericssons frukt och grönt som gäller om man inte rostar hemma.
 

Musicman

Well-known member
Just det, Media Markt - har en hel del - rätt mycket Lavazza om jag inte minns fel och så lite Arvid Nordqvist - hur de smakar har jag dock ingen aning om...
 

JvD

Well-known member
Handla gärna på Ericssons Frukt och Grönt, hon som driver stället är själv kaffeintresserad så hon tar alla förfrågningar på största allvar. Vill man beställa något särskilt så brukar det aldrig vara några problem, åtminstone när det gäller J&Ns sortiment. Vi har även pratat om annat kaffe MEN det bör ju finnas ett tillräckligt sug efter det, annars blir det för stora ekonomiska risker och gammalt kaffe på köpet. Beställde ofta därifrån förut och då tog hon alltid hem nya påsar i valfri storlek. Nu paketerar ju J&N allt oftare i småpåsar (ny design också som varit på G i ett år, ÄNTLIGEN!) för att slippa att handlare packar om själva i dåliga påsar och med alla risker det innebär. Även om butiksutbudet är relativ begränsat så vill jag därför slå ett slag för denna butik, ju fler som handlar där desto bättre möjligheter ges det kanske i framtiden.
 

Maestro Andreas

Well-known member
Du JvD som verkar varit i kontakt med Ericssons. Jag efterfrågar mer råbönor vad jag vet så har de bara två olika sorter vilket jag tycker är tråkigt. Vad jag har fårstått så verkar det ju som om man kan köpa J&N blandningar som råbönor oxå, stämmer det eller har jag fått saken helt fel i portafiltret. Då vore det ju i så fall väldigt intressant att köpa deras blandningar som råbönor.
 

Friulano

Well-known member
Fler råbönor hos Ericssons är något även jag starkt efterfrågar! Ska besöka dem imorogn efter jobbet och påtala detta.
 

larjo11

Well-known member
Fler råbönor hos Ericssons är något även jag starkt efterfrågar! Ska besöka dem imorogn efter jobbet och påtala detta.

Friulano
, det är ingen bra idé att gå dit på en måndag. Jag har provade det för några veckor sedan. Det var stängt då :(
Öppettider enligt hemsidan:
måndag - stängt
tisdag - torsdag 10.00 - 18.00
fredag - 10.00 - 19.00
lördag - 10.00 - 15.00
 

Friulano

Well-known member
Jasså haha vad lustigt! Precis som i Italien då många affärer är stängda på måndagar.
 

larjo11

Well-known member
Var in på Ericssons idag. Det har gjort om lite i butiken. Pasta har hamnat på kaffehyllan o kaffet har hamnat närmare kassan och fått mindre plats. J&N kaffena hade lite gamla rostningsdatum. Såg en från 27/5 några från 24/4. Sedan fanns det kvar några av de gamla påsarna från början på året. Såg endast en burk med gröna böner. Han inte prata med någon då det var stängningsdags o jag hade bråttom till nästa ställe innan det stängde.
 

larjo11

Well-known member
Västerås Saluhall har nu gott i KK. Nu finns det ingen stans i Västerås där man kan köpa bönor från något svenskt mikrorosteri, iaf vad jag vet. :(
Saluhallen har just nu utförsäljning på det som finns kvar i butiken. Finns lite påsar från J&N kvar. Men de flesta har väldigt gammalt datum.
/Lars
 

larjo11

Well-known member
Är det någon som vet om det går att få tag på bra bönor i Västerås?
Vill inte ha "gamla" böner som man hittar på coop eller ica.
Sinat i förrådet. Hinner inte till sthlm i helgen. Köpte en påse Zoéga so jag överlever helgen.
 

Alfredo

Well-known member
"Ny matsedel" har Kimbo bland annat.
Italian bar säljer sin egen blandning.
Tror att man kan köpa bönor även hos bredbar.
Tidigare vet jag att det gick att köpa J&N på mälarchocolaterie, men är osäker på om det fortfarande är möjligt.
Men garanterat nyrostat är nog rätt svårt idag.
 

Alfredo

Well-known member
Nu vet jag att man kan köpa J&N på mälarchocolaterie, inget jättesortiment typ 6 sorter. Men hellre mindre och färskt. Men det är enda stället för J&N i stan nu.
 

Friulano

Well-known member
Hej kaffekompisar!

Färska bönor i Västerås är svårt att få tag på, därför har vi gått ihop några st och köpt en rosttrumma. Vill ni ha färskt kaffe har vi säkert något att avvara. Just nu har vi Indian Monsooned Malabar och Brasilian Cerrado bla.
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp