Köpa bra bönor i Västerås

demo

Well-known member
Espresso house kör med en blandning som heter rotanda om ja inte minns fel.

de typ en blandning av 80/20 arabica/robusta.



och angånde köpa färsk rostat kaffe i västerås? avar håller ni med rosttunnan till=)?
 

JvD

Well-known member
Mig veterligen når du bara färskrostat vida webben eller hos dom som rostar själv. Hittar du något så får du gärna upplysa oss andra.


PS. Har fortfarande inte druckit en endast kopp skapligt kaffe i denna stad. Pinsamt! DS.
 

Musicman

Well-known member
Hej,

Nej - det är märkligt att det inte finns något riktigt bra ställe. Är underlaget SÅ dåligt månne? Borde ju inte vara det med högskola och ABB...*s*
 

awol

Well-known member
Hoppas att det är OK att jag tar upp den tråd igen, så här tre år senare. Som västeråsare och nybliven ägare av en aeropress, så funderar jag på om det har skett någon utveckling på denna front i Västerås? Eller är jag förpassad till nätet eller huvudstaden om jag ska få tag i någotsånär färskt "finkaffe"? Tack på förhand!
 

TTobbe

Well-known member
Hoppas att det är OK att jag tar upp den tråd igen, så här tre år senare. Som västeråsare och nybliven ägare av en aeropress, så funderar jag på om det har skett någon utveckling på denna front i Västerås? Eller är jag förpassad till nätet eller huvudstaden om jag ska få tag i någotsånär färskt "finkaffe"? Tack på förhand!

Det fins ett italienskt fik och deli i igor huset tror jag det heter snett emot skrapan kolla där annars kan du nog köpa på espressohouse
 

awol

Well-known member
Tack Alfredo, de har stängt t o m 9/1 såg jag så jag får ta och svänga förbi där vid ett senare tillfälle.

TTobbe: Förutsatt att vi pratar om samma ställe, så kunde jag bara se att de (Oliodeli) hade malet kaffe. Jag kan ju iofs ha missat det, så klart. Eller så var det slut. Får bli ett besök på Espresso House i helgen. :)
 

awol

Well-known member
Var inne på Mälarchocolateriet idag och hade turen att hitta relativt färskt J&N-kaffe. På hyllan hade de Brasilien Yellow Bourbon, El Salvador Finca Las Delicias, Indien Monsun Malabar, Buena Vista, Isola (tror jag det var) och två sorters julkaffe (dessa var dock malda bönor). Köpte med mig en påse Las Delicias med rostdatum 30/10, för 75 spänn.

Är det någon som hört om det kommer säljas något "specialkaffe" i den nya saluhallen? Hade varit riktigt kul i så fall! :)
 

nylndr

Active member
Vart dricker man godaste koppen cappuccino i Västerås? Ska dit med jobbet nästa vecka, och skulle behöva en bra kopp take away i bilen på väg hem!
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp