300 Spänn

Colle

Active member
Jag har ett presentkort på 350 SEK i en bokhandel, är det någon som har något bra förslag på titel, det finns två intresseområden kaffe (självklart) och cykel (självklart).:)
 

AA

Skottjägare
En jag kan rekommendera (mest för bilderna) är:
Svensk kaffebok
av Nilsson, Anne
ISBN:9185329509

Den är riktigt trevlig att bläddra i när man väntar på att maskinen skall bli varm.

Ha de´

/AA (som bor mellan Svedala och Malmö)
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Eragon. Bra bok (finns dock inget om kaffe i den). ;)

Enormt mycket bättre än filmen, de har ändrat på handlingen massor, hoppat över enormt mycket och gjort filmen rätt dålig. Jag fattar inte hur de ska kunna göra film nr.2 (av bok nr.2) när de har hoppat över så mycket i 1:an som händelserna i 2:an är direkt beroende/påverkade av... jajja.
 

Colle

Active member
Tack skall ni ha, skall in och botanisera i en bokhandel, får se när det blir. Info om vad det blev kommer senare.
 

bitme

Active member
Köpte en bok "Allt du behöver veta om Kaffe". Underhållande och informativ läsning för nybörjaren, plus lite sköna recept. Klart prisvärd bok 91Kr på bokus.
 

Zalve

Well-known member
Svensk kaffebok, ligger redan på listan.

Skulle vilja ha några fler fina "Coffee-table-books" om just Kaffe :)
 

Lassekongo

www.gokaffe.se
Författaren Kenneth Davids kaffe-/espressoböcker. Kan man köpa nya för under 100-lappen om man beställer utomlands ifrån...
 

Colle

Active member
Det blev Svensk Kaffebok av Anne Nilsson. Hittade den dessutom på extrapris på Hamrelius i Malmö.
Fina bilder och lättillgänglig text.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,618
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp