Adesso söker testpiloter!

GuruX

Well-known member
Anmäld!
Schysst av dig att posta länken här. Man skulle kunna tänka sig att en del människor skulle hålla inne med den för att öka sina egna chanser.
 

Stefan Böna

Mr Microtext
En till som är anmäld!

Iofs brukar jag aldrig bli utvald, så frukta intet ni andra! ;)

-> Calobra: En kapselmaskin är en som man laddar med en liten hård kapsel (ser ut som såndär kaffemjölksförpackning). Lite som en utveckling av pods, kan man kanske säga...

//Stefan
 

Molarin

Well-known member
Kollade Adessos webbsida och jag skulle nog kunna tänka mig en sån maskin på jobbet. 1650 kr med ångrör är billigt jämfört med Nespresso. Frågan är bara hur det smakar? (Och om man kan byta till Rancilio-rör ;))
 

Ante

Well-known member
Pod
Izzo_pods_1.jpg



Kapslar
87.jpg


Var inne på Verner & Verner i våras och då snackade dom om att gaggia höll på med en kapselmaskin så det är nog så.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Tackar för info. De där kapslarna ser ju ut som nespresso-grejer...

Jajja, man behöver iofs inte vara expert på något man aldrig kommer att ha behov av...:cool:
 

Ante

Well-known member
Tackar för info. De där kapslarna ser ju ut som nespresso-grejer...

Bilden är på nespressokapslar vet inte om gaggia ska göra som nespresso och sälja prenumerationer på kapslar osv eller om dom ska låta andra ta hand om den biten.

Det är väl ingen lösning som jag själv kan tänka mig men alla gillar ju inte hantverksbiten
 

Zalve

Well-known member
Lite dumt att man inte kunde välja mer än ETT märke
Vore kul om nån på forumet skulle kunna få testa ett ex.
 

hippokid

Well-known member
Angående kapslar: i Italien är det ganska stort för tillfället. Det är som någon skrev ovan en vidareutveckling av pods, och är inte samma sak som Nespresso riktigt. Tror att storleken på kapslarna skiljer sig något (utan att ha mätt) och man kan välja mer än en leverantör av kaffe.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp