Vart köpa bönor i Helsingborg?

treefinger

Well-known member
Även om du inte gillar den nordiska stilen tycker jag det är ett måste att dra dit. Verkar vara ett skönt gäng som driver rosteriet.
 

Jemo

Well-known member
koppi är det självklara valet. intressant förresten med "den nordiska stilen". vad innebär det? det närmaste koppi jag kommit smak- och upplevelsemässigt är ritual roasters i san francisco.
 

Axel

Well-known member
De finns ganska många val här i Helsingborg.
SJälv måste jag säga att koppi står för de vassaste kortet när de gäller försäljning.(trots att jag själv har en kaffebar i stan..)
Alla deras kaffen har den typiska "nordiska"karaktären . Enorm syrlighet och väldigt galna frukttoner vilket väldigt få är vana vid. Fråga även efter deras Mayden Voyage blandning från den 4/11 den rosten blev riktigt riktigt vass! Deras Mountain Top kaffe borde du även fråga efter ;)

Om du är intresserade av lite mörkare röst så säljer lillakafferosteriet på drottninggatan Johan & Nyströmskaffe sådetbara ryker! K&Co har även sin egna blandning framtagen av J&N.
Men ska man vara helt ärlig är Koppi de enda riktiga valet vid köp av bönor! Charles och Anne vet verkligen vad dem håller på med!
 

yamdan

Member
Ska ta mig en sväng ner på Koppi imorgon :)

Tack för alla tips....

Det som Zoegas har är det bara skräp eller?

Som sagt nybörjare på detta med bönor. Har länge älskat kaffe men mest vanligt bryggkaffe
 

Axel

Well-known member
Zoegas här i Helsingborg har underbara gamla kaffelokaler men personerna i butiken har inte något intresse av varken kaffe eller något som tillhör det, desvärre.. Kom förbi kräm (Kullagatan 57) om du har lust att prata kaffe iveckan! Min egen lilla bar här i helsingborg! *slut på smygreklam* ;)
 

yamdan

Member
Hmnade på Koppi och jäkla vad gott kaffe de hade....

Köpte med mig ett halvt kilo och funkar kanonbra till det mesta även om jag skulle kanske vilja ha det liiiiite kraftfullare till mina Latte och Cappuccinos.

Men ska ner igen och se vad mer de kan erbjuda.

Detta var en ny blandning som hade precis hade rostat... God som tusan till espresso... mjuk och fin..
 

Neo

Well-known member
som helsingborgare skäms jag över att varken ha besökt Koppi eller Kräm... Men K & Co har jag besökt o det var inte dumt alls.
 

snaggvovve

Well-known member
Mauro de Luxe finns att köpa i chokladaffären vid sundstorget. Detta är ett kaffe som är lätt att tycka om = många gillar det!

Koppi kör jag själv med för närvarande och det kan jag också rekommendera.
 

B-200

Member
Nyinflyttad till Helsingborg och brukar köra med Zoegas olika blandningar. Ska definitivt testa Koppi i Veckan som kommer. Guldtips.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp